Ερώτηση Βουλευτών του ΚΚΕ για τις ελλείψεις κτηριακών υποδομών και εκπαιδευτικών στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας: Προς τους Υπουργούς ...
Ερώτηση Βουλευτών του ΚΚΕ για τις ελλείψεις κτηριακών υποδομών και εκπαιδευτικών στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας:
Προς τους Υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Εσωτερικών
Θέμα: Για τις ελλείψεις κτηριακών υποδομών και εκπαιδευτικών στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας.
Το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας, που βρίσκεται το χωριό Προσύμνη του δήμου Άργους-Μυκηνών, λειτουργεί από το σχολικό έτος 2021-2022 και στεγάζεται στο παλιό δημοτικό σχολείο του χωριού, ένα κτήριο που προσαρμόστηκε και διαμορφώθηκε «προσωρινά» για να καλύψει τις ανάγκες του νεοσύστατου τότε καλλιτεχνικού Γυμνασίου.
Το σχολείο, που φτιάχτηκε πριν τρία χρόνια με τόσες τυμπανοκρουσίες και μεγάλα λόγια από μεριάς των τοπικών παραγόντων και της κυβέρνησης, είναι παντελώς υποβαθμισμένο, και δεν έχουν παρθεί μέτρα για την ομαλή λειτουργία του, με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.
Οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και βασικών στοιχείων υλικοτεχνικής υποδομής, το κτηριακό πρόβλημα και η μεταφορά των μαθητών είναι ζητήματα που εξακολουθούν να μην έχουν επιλυθεί, πάρα τις συνεχείς παρεμβάσεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας.
Πιο συγκεκριμένα:
- Στο συγκεκριμένο σχολικό κτίριο δεν υπάρχει επανδρωμένο θεατρικό
εργαστήριο και εργαστήριο κινηματογράφου, δεν υπάρχει βιβλιοθήκη, θέατρο
και αίθουσα εκδηλώσεων καθώς και εκθεσιακός χώρος προβολής σημαντικών ή
βραβευμένων έργων των μαθητών.
Το κτίριο δεν διαθέτει επίσης αθλητικούς χώρους (γήπεδα μπάσκετ, βόλεϊ, ποδοσφαίρου κλπ). Το κτηριακό πρόβλημα θα γίνει ακόμα πιο έντονο την επόμενη σχολική χρονιά, καθώς δεν υπάρχουν τάξεις να φιλοξενήσουν την Α΄ Λυκείου, με κίνδυνο να μη δημιουργηθούν τελικά Λυκειακές τάξεις.
- Σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν ως προς την υλικοτεχνική υποδομή, όπως σε πίνακες και θρανία, στα εργαστήρια θετικών επιστημών, πληροφορικής, εικαστικών.
- Επίσης σχεδόν στα μέσα της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές του καλλιτεχνικού γυμνασίου βρίσκονται αντιμέτωποι με εκπαιδευτικά κενά στα καλλιτεχνικά μαθήματα, όπως δεν έχουν καθηγητές Μουσικής, Χορού (υπάρχει μόνο για παραδοσιακούς χορούς), Κινηματογράφου (στα τρία χρόνια λειτουργίας του σχολείου δεν έχει λειτουργήσει ποτέ τμήμα κινηματογράφου για αυτό το λόγο).
- Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και το θέμα των μεταφορών. Οι μαθητές
έχουν διευρυμένο ωράριο λόγω των καλλιτεχνικών κατευθύνσεων και σχολάνε
περίπου στις 14:30, ενώ η
χρονική διάρκεια των δρομολογίων τους φτάνει και τα 90 λεπτά ανά διαδρομή. Ο
εξορθολογισμός των δρομολογίων του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας είναι
απαραίτητος ώστε η μεγίστη διαδρομή να είναι 45 λεπτά. Το πρόβλημα είναι σοβαρό γιατί
τα παιδιά δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απογευματινές υποχρεώσεις τους.
Είναι φυσικό αυτή η κατάσταση να έχει προκαλέσει την οργή των γονιών και
μαθητών/μαθητριών του σχολείου, που πίστεψαν στην καλλιτεχνική εκπαίδευση και ζητούν
ένα καλλιτεχνικό σχολείο που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες των
μαθητών.
Παρά το γεγονός ότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση αγκαλιάζεται από ευρύτερα τμήματα
μαθητών, αποτελώντας πολιτισμικό κύτταρο σε κάθε περιοχή, όπως είναι και αυτό της
Αργολίδας, με διαχρονική ευθύνη όλων των κυβερνήσεων η καλλιτεχνική εκπαίδευση σε
όλη την χώρα, αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα, λόγω της
υποχρηματοδότησης, της υποστελέχωσης και της ακαταλληλότητας των
σχολικών κτηρίων.
Το ΚΚΕ στηρίζει τα αιτήματα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού
Σχολείου Αργολίδας για μια αναβαθμισμένη αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν
καλλιτεχνική εκπαίδευση, που θα είναι στοιχείο της γενικής παιδείας.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
-Να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα των κτηριακών υποδομών και της έλλειψης
αιθουσών του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας, έτσι ώστε να καλύπτονται πλήρως οι
μαθησιακές ανάγκες των μαθητών και να καταστεί εφικτή η δημιουργία λυκειακών τάξεων
- Να διασφαλιστεί η δωρεάν παροχή εργαστηριακού εξοπλισμού στους μαθητές καθώς και ο αντίστοιχος εργαστηριακός εξοπλισμός της εκπαιδευτικής μονάδας.
-Να γίνουν μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών στις ειδικότητες, οι οποίες διδάσκονται στα καλλιτεχνικά σχολεία (χορού, κινηματογράφου, θεάτρου, εικαστικών) αλλά και των κενών σε γενικά μαθήματα
-Να προσλαμβάνονται έγκαιρα οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, ώστε από την έναρξη του σχολικού έτους να μην παρατηρούνται εκπαιδευτικά κενά στα καλλιτεχνικά σχολεία σε μαθήματα ειδικοτήτων.
-Να διασφαλιστεί η μετακίνηση του συνόλου των μαθητών του καλλιτεχνικού σχολείου χωρίς χιλιομετρικούς περιορισμούς και να γίνει εξορθολογισμός των δρομολογίων.
Οι Βουλευτές
Καραθανασόπουλος Νίκος
Δελής Γιάννης
Διγενή Σεμίνα
Μανωλάκου Διαμάντω
Παπαναστάσης Νίκος