Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών, σχετικά με τα πολλά λειτουργικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αρ...
Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών, σχετικά με τα πολλά λειτουργικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας και τα οποία το έχουν οδηγήσει στην υποβάθμιση και στην απαξίωση, κατάθεσε ο βουλευτής Αργολίδας. Την ερώτηση συνυπογράφουν και οι βουλεύτριες αρμόδιοι Τομεάρχες της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, Μερόπη Τζούφη και Γιώτα Πούλου. Να σημειωθεί ακόμη η συγκεκριμένη Ερώτηση προέκυψε μετά από συνάντηση του Γιώργου Γαβρήλου με εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Σχολείου, όπου τον ενημέρωσαν αναλυτικά για την τραγική κτιριακή κατάσταση αλλά και για τα πολλά οργανικά κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό που υπάρχουν.
Όπως σημειώνει ο Γιώργος Γαβρήλος, ο σκοπός της ίδρυσης των Καλλιτεχνικών Σχολείων ήταν η ενθάρρυνση των μαθητών να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους στις τέχνες. Η Πολιτεία τότε δεσμεύτηκε στην ίδρυση του θεσμού, ενώ παράλληλα υποσχέθηκε σε γονείς και μαθητές τη διαρκή υποστήριξή της για τη λειτουργία και συνεχή ενίσχυσή τους. Δυστυχώς όμως αυτή η Κυβέρνηση φαίνεται ότι έχει απαρνηθεί τον παραπάνω ρόλο της Πολιτείας και έχει αφήσει τα Καλλιτεχνικά Σχολεία στην τύχη τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας, το οποίο λειτουργεί για τρίτη συνεχή χρονιά, αλλά που για μια ακόμη φορά καλείται να ανοίξει τις πόρτες του στους μαθητές και τις μαθήτριες του νέου σχολικού έτους, με πολλά λειτουργικά προβλήματα και πολλά κομβικά κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Όπως συγκεκριμένα αναφέρει ο δραστήριος Σύλλογος Γονέων του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας, υπογραμμίζει ο Γιώργος Γαβρήλος, το κτηριακό ζήτημα είναι ένα από τα μεγαλύτερα προσχώματα, καθώς το κτίριο το οποίο στεγάζεται το Σχολείο δεν έχει επαρκείς αίθουσες για τη λειτουργία εργαστηρίου θεάτρου - κινηματογράφου, θετικών επιστημών και πληροφορικής- δραστηριότητες ιδιαίτερα σημαντικές τόσο για το βασικό κορμό των μαθημάτων, όσο και των ειδικών. Ενώ, ιδιαίτερη αξία έχει να τονιστεί πως το συγκεκριμένο κτίριο μπορεί να στεγάσει μόνο τη λειτουργία σε επίπεδο Γυμνασίου. Δεν υπάρχουν αίθουσες και δυστυχώς καμία άλλη πρόβλεψη για το που θα φοιτήσουν οι Λυκειακές Τάξεις που έπονται.
Περαιτέρω, το Σχολείο δεν είχε και δεν έχει αθλητικές εγκαταστάσεις στον αύλειο χώρο (γήπεδο μπάσκετ, βόλεϊ, γυμναστήριο κλπ), στερώντας από τα παιδιά τη δυνατότητα να αθληθούν σε βασικές έστω υποδομές. Το παραπάνω γεγονός είναι ιδιαίτερα σημαντικά καθώς η δραστηριότητα της άθλησης κρίνεται πια απαραίτητη για την υγεία αλλά κυρίως για την ψυχική ισορροπία των παιδιών.
Ακόμη, ανησυχητικό είναι και το γεγονός ότι όταν πάρθηκε η απόφαση, το υπάρχον κτίριο να μετατραπεί για σχολική χρήση, δεν προβλέφθηκε η ενίσχυσή του με επιπλέον χώρους υγιεινής. Έχοντας περάσει ήδη μια πανδημία και ενώ βρισκόμαστε στο 2023, μαθητές και καθηγητές στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας καλούνται να εξυπηρετούνται σε μια κοινή τουαλέτα, που όπως γίνεται κατανοητό δεν επαρκεί για όλους, ενώ αυτό καθεαυτό το γεγονός, κρύβει έναν μεγάλο υγειονομικό κίνδυνο.
Τα προβλήματα όμως δεν σταματάνε εδώ. Υπάρχουν άμεσες και καίριες ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού όπως καθηγητή/τρια για το Τμήμα Χορού της Β΄ Γυμνασίου, καθηγητή/τρια για την κατεύθυνση Θεάτρου- Κινηματογράφου καθώς από την ίδρυση του σχολείου λειτουργεί μόνο το σκέλος του Θεάτρου και ποτέ μέχρι τώρα δεν ορίστηκε να αναλάβει υπηρεσία καθηγητής/τρια Κινηματογράφου, καθηγητή/τρια Πληροφορικής και Γυμναστικής. Ιδιαίτερη ανάγκη, δε, υπάρχει και για την πρόσληψη σχολικού νοσοκόμου - νοσοκόμας, καθώς φοιτά ήδη παιδί που χρειάζεται ιατρική παρακολούθηση.
Κατόπιν των παραπάνω ο Γιώργος Γαβρήλος ρωτά τους αρμόδιους Υπουργούς:
1. Τι προτίθεται να πράξουν ώστε να λυθεί το άμεσο κτηριακό πρόβλημα που αναγκάζει το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας να υπολειτουργεί;
2. Υπάρχουν σκέψεις για επέκταση των σχολικών εγκαταστάσεων, ώστε να ικανοποιούνται οι ανάγκες ενός σύγχρονου σχολείου που να προσφέρει την δυνατότητα για επαρκή εκπαίδευση σε όλα τα μαθήματα και σε όλους τους μαθητές/τριες; Και αν ναι, ποια τα ακριβή σχέδια και τι χρονοδιάγραμμα έχουν;
3. Τι άμεσες πρωτοβουλίες πρόκειται να λάβουν ώστε να καλυφθούν τα πολλά και κομβικά κενά σε προσωπικό;
Ο βουλευτής Αργολίδας, τέλος, τονίζει πως στο καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αργολίδας φοιτούν αυτή τη στιγμή 100 περίπου μαθητές, με αυξητική τάση από έτος σε έτος. Δυστυχώς όμως τα κτηριακά ζητήματα και η έλλειψη προσωπικού οδηγεί το Σχολείο σε αργό θάνατο και τα παιδιά που φοιτούν εκεί σε αδιέξοδο, αναγκάζοντάς τα να μην λαμβάνουν την εκπαίδευση που πρέπει και να διαβιούν καθημερινά σε ακατάλληλες συνθήκες.
Μπροστά σε αυτόν τον εμπαιγμό της Κυβέρνησης, σχολιάζει ο Γιώργος Γαβρήλος, που διαφημίζει τα Καλλιτεχνικά Σχολεία και συνεχώς ανακοινώνει το άνοιγμα νέων, αλλά επί της ουσίας τα έχει αφήσει στην τύχη τους, οι γονείς και οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν τα αυτονόητα: Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση για όλους και όλες, με ίσες συνθήκες και ευκαιρίες.
Όπως σημειώνει ο Γιώργος Γαβρήλος, ο σκοπός της ίδρυσης των Καλλιτεχνικών Σχολείων ήταν η ενθάρρυνση των μαθητών να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους στις τέχνες. Η Πολιτεία τότε δεσμεύτηκε στην ίδρυση του θεσμού, ενώ παράλληλα υποσχέθηκε σε γονείς και μαθητές τη διαρκή υποστήριξή της για τη λειτουργία και συνεχή ενίσχυσή τους. Δυστυχώς όμως αυτή η Κυβέρνηση φαίνεται ότι έχει απαρνηθεί τον παραπάνω ρόλο της Πολιτείας και έχει αφήσει τα Καλλιτεχνικά Σχολεία στην τύχη τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας, το οποίο λειτουργεί για τρίτη συνεχή χρονιά, αλλά που για μια ακόμη φορά καλείται να ανοίξει τις πόρτες του στους μαθητές και τις μαθήτριες του νέου σχολικού έτους, με πολλά λειτουργικά προβλήματα και πολλά κομβικά κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Όπως συγκεκριμένα αναφέρει ο δραστήριος Σύλλογος Γονέων του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας, υπογραμμίζει ο Γιώργος Γαβρήλος, το κτηριακό ζήτημα είναι ένα από τα μεγαλύτερα προσχώματα, καθώς το κτίριο το οποίο στεγάζεται το Σχολείο δεν έχει επαρκείς αίθουσες για τη λειτουργία εργαστηρίου θεάτρου - κινηματογράφου, θετικών επιστημών και πληροφορικής- δραστηριότητες ιδιαίτερα σημαντικές τόσο για το βασικό κορμό των μαθημάτων, όσο και των ειδικών. Ενώ, ιδιαίτερη αξία έχει να τονιστεί πως το συγκεκριμένο κτίριο μπορεί να στεγάσει μόνο τη λειτουργία σε επίπεδο Γυμνασίου. Δεν υπάρχουν αίθουσες και δυστυχώς καμία άλλη πρόβλεψη για το που θα φοιτήσουν οι Λυκειακές Τάξεις που έπονται.
Περαιτέρω, το Σχολείο δεν είχε και δεν έχει αθλητικές εγκαταστάσεις στον αύλειο χώρο (γήπεδο μπάσκετ, βόλεϊ, γυμναστήριο κλπ), στερώντας από τα παιδιά τη δυνατότητα να αθληθούν σε βασικές έστω υποδομές. Το παραπάνω γεγονός είναι ιδιαίτερα σημαντικά καθώς η δραστηριότητα της άθλησης κρίνεται πια απαραίτητη για την υγεία αλλά κυρίως για την ψυχική ισορροπία των παιδιών.
Ακόμη, ανησυχητικό είναι και το γεγονός ότι όταν πάρθηκε η απόφαση, το υπάρχον κτίριο να μετατραπεί για σχολική χρήση, δεν προβλέφθηκε η ενίσχυσή του με επιπλέον χώρους υγιεινής. Έχοντας περάσει ήδη μια πανδημία και ενώ βρισκόμαστε στο 2023, μαθητές και καθηγητές στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας καλούνται να εξυπηρετούνται σε μια κοινή τουαλέτα, που όπως γίνεται κατανοητό δεν επαρκεί για όλους, ενώ αυτό καθεαυτό το γεγονός, κρύβει έναν μεγάλο υγειονομικό κίνδυνο.
Τα προβλήματα όμως δεν σταματάνε εδώ. Υπάρχουν άμεσες και καίριες ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού όπως καθηγητή/τρια για το Τμήμα Χορού της Β΄ Γυμνασίου, καθηγητή/τρια για την κατεύθυνση Θεάτρου- Κινηματογράφου καθώς από την ίδρυση του σχολείου λειτουργεί μόνο το σκέλος του Θεάτρου και ποτέ μέχρι τώρα δεν ορίστηκε να αναλάβει υπηρεσία καθηγητής/τρια Κινηματογράφου, καθηγητή/τρια Πληροφορικής και Γυμναστικής. Ιδιαίτερη ανάγκη, δε, υπάρχει και για την πρόσληψη σχολικού νοσοκόμου - νοσοκόμας, καθώς φοιτά ήδη παιδί που χρειάζεται ιατρική παρακολούθηση.
Κατόπιν των παραπάνω ο Γιώργος Γαβρήλος ρωτά τους αρμόδιους Υπουργούς:
1. Τι προτίθεται να πράξουν ώστε να λυθεί το άμεσο κτηριακό πρόβλημα που αναγκάζει το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας να υπολειτουργεί;
2. Υπάρχουν σκέψεις για επέκταση των σχολικών εγκαταστάσεων, ώστε να ικανοποιούνται οι ανάγκες ενός σύγχρονου σχολείου που να προσφέρει την δυνατότητα για επαρκή εκπαίδευση σε όλα τα μαθήματα και σε όλους τους μαθητές/τριες; Και αν ναι, ποια τα ακριβή σχέδια και τι χρονοδιάγραμμα έχουν;
3. Τι άμεσες πρωτοβουλίες πρόκειται να λάβουν ώστε να καλυφθούν τα πολλά και κομβικά κενά σε προσωπικό;
Ο βουλευτής Αργολίδας, τέλος, τονίζει πως στο καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αργολίδας φοιτούν αυτή τη στιγμή 100 περίπου μαθητές, με αυξητική τάση από έτος σε έτος. Δυστυχώς όμως τα κτηριακά ζητήματα και η έλλειψη προσωπικού οδηγεί το Σχολείο σε αργό θάνατο και τα παιδιά που φοιτούν εκεί σε αδιέξοδο, αναγκάζοντάς τα να μην λαμβάνουν την εκπαίδευση που πρέπει και να διαβιούν καθημερινά σε ακατάλληλες συνθήκες.
Μπροστά σε αυτόν τον εμπαιγμό της Κυβέρνησης, σχολιάζει ο Γιώργος Γαβρήλος, που διαφημίζει τα Καλλιτεχνικά Σχολεία και συνεχώς ανακοινώνει το άνοιγμα νέων, αλλά επί της ουσίας τα έχει αφήσει στην τύχη τους, οι γονείς και οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν τα αυτονόητα: Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση για όλους και όλες, με ίσες συνθήκες και ευκαιρίες.