Τη Δευτέρα 24 Ιουλίου ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου μας καλεί σε κατεπείγουσα δια περιφοράς συνεδρίαση με θέμα «Περί έγκρισης σ...
Τη Δευτέρα 24 Ιουλίου ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου μας καλεί σε κατεπείγουσα δια περιφοράς συνεδρίαση με θέμα «Περί έγκρισης σύναψης προγραμματικής σύμβασης του Δήμου Ναυπλιέων με την ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε.»
Όπως αναφέρεται στο κείμενο της
σύμβασης που διανεμήθηκε στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Α.Ε. (ΕΤΑΔ)
σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 71 του νόμου 5036|23, στο πλαίσιο της
διαχειριστικής αρμοδιότητας της εταιρείας υπάγονται και οι εκτάσεις των
πολυσύχναστων αιγιαλών σε Τολό (Ψιλή Άμμος) και
Καραθώνα εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ναυπλιέων.
Με την προγραμματική σύμβαση ο Δήμος Ναυπλιέων θα προβεί και η ΕΤ.Α.Δ του επιτρέπει τη
συνέχιση και ολοκλήρωση της μέριμνας και διοικητικής διαδικασίας για την
παραχώρηση για 3 έτη σε ιδιώτες χώρων αρμοδιότητας της ΕΤ.Α.Δ όπως αυτοί προσδιορίζονται στο άρθρο 71.
Τι είναι η ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε
Είναι θυγατρική της
Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο) και λειτουργεί με
κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας. Στόχος της το ξεπούλημα ενός εμπορεύματος που
λέγεται δημόσια περιουσία . Με το μανδύα της εξυπηρέτησης του «δημοσίου
συμφέροντος» μεταβίβασε αιφνιδιαστικά η κυβέρνηση της ΝΔ από τους Δήμους στην
ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε, δηλαδή στο Υπερταμείο την εκμετάλλευση των παραλιών που είχαν χαρακτηριστεί ως «Τουριστικά Δημόσια
Ακίνητα».
Τι θέλει η δημοτική αρχή και
τι θα πληρώσουμε
Η δημοτική αρχή μας καλεί να
εγκρίνουμε την προγραμματική σύμβαση. Στην ουσία μας λέει να γίνουμε συνεργοί
σε ένα έγκλημα που για τα συμφέροντα των μεγαλοκαρχαριών, των μεγαλοεπενδυτών -για
αυτούς το κράτος νομοθετεί-, στερεί από τον λαό την ελεύθερη πρόσβαση στις
παραλίες και πετά ξεδιάντροπα τους αυτοαπασχολούμενους ομπρελάδες από τις
θέσεις που εξυπηρετούσαν τους λουόμενους εδώ και πολλά χρόνια! Συμπολίτευση και σύμβουλοι της
αντιπολίτευσης που τώρα φιγουράρουν με άλλους υποψήφιους, υπερψήφισαν τις
ιδιωτικοποιήσεις όλων όσων έχει την αρμοδιότητα ο Δήμος.
Οι τοποθετήσεις περί αναρμοδιότητας αποτελούν απλά δικαιολογίες για να μην εναντιώνονται στην πολιτική των κομμάτων που στηρίζουν και στηρίζονται.
Δεν θα τους κάνουμε τη χάρη να εγκρίνουμε αυτή την άθλια προγραμματική σύμβαση!
Γνωρίζουμε ότι όσες παραλίες
άρπαξαν οι εταιρείες, έφτασαν σε δυσθεώρητα ύψη τις τιμές των καθισμάτων και
δεν μπορεί να πατήσει άνθρωπος! Οι τιμές έχουν φτάσει μέχρι και τα 50 ευρώ για
ένα κάθισμα. Οι ντόπιοι κάτοικοι έχουν αποκλειστεί από αυτές τις παραλίες, δεν
μπορούν ούτε την πετσέτα τους ν’ απλώσουν σε χώρο που υποτίθεται ότι μπορούν να
χρησιμοποιούν. Παραδείγματα πολλά ιδιαίτερα σε τουριστικές περιοχές Ρόδος,
Κέρκυρα, Καβάλα κλπ. Το ίδιο θα συμβεί και στις παραλίες του τόπου μας . Σήμερα
για την Καραθώνα και την Ψιλή Άμμο στο Τολό και σε κοντινό μέλλον για τις
υπόλοιπες. Αν οι παραλίες παραδοθούν στην ΕΤ.Α.Δ Α.Ε για εκμετάλλευση στα μεγάλα επιχειρηματικά
συμφέροντα τότε οι δημότες γίνονται πελάτες τους. Στην πράξη, καταργείται το
δικαίωμα του λαού του Ναυπλίου και των ευρύτερων περιοχών για δωρεάν πρόσβαση στις παραλίες.
Ο δημόσιος χώρος και οι παραλίες
ανήκουν στο λαό και δεν μπορούν να παραχωρούνται ούτε σε ιδιωτικά συμφέροντα
ούτε στους δανειστές. Γι’ αυτό αγωνιζόμαστε για ελεύθερη και ασφαλή πρόσβαση
στις παραλίες, για να χαιρόμαστε δωρεάν τον φυσικό πλούτο, που μας ανήκει.
Ο Δήμος πρέπει να φροντίζει την
διαχείριση των πλαζ και τη ναυαγοσωστική
κάλυψη. Όμως το θεσμικό πλαίσιο, όπως έχει ολοκληρωθεί με το ΠΔ 71/2020, ευνοεί
προκλητικά και σκανδαλωδώς οικονομικούς κύκλους που εμπλέκονται με το θέμα της
ναυαγοσωστικής κάλυψη και ο δήμος Ναυπλιέων πιστά εφαρμόζει.
Ζητάμε:
• Να καταργηθεί ο νόμος
5036/2023, που παραχωρεί στην ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε τις παραλίες και να περάσουν στη
δικαιοδοσία του Δήμου.
• Να αποσυρθεί το ΠΔ 71/2020 και
να τροποποιηθεί η νομοθεσία, ώστε να εξασφαλίζεται η προστασία των λουόμενων με
πολύ μικρότερο κόστος.
• Να επιβληθεί διατίμηση της
ναυαγοσωστικής κάλυψης, με ανώτερη τιμή ανά θέση ναυαγοσώστη και να
επιχορηγηθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό το σύνολο της δαπάνης για τη
ναυαγοσωστική κάλυψη.