Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Παρεμβάσεις της Παράταξης "Όραμα Δημιουργίας" στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για την εγκατάσταση και λειτουργία του Υδατοδρομίου στο Ναύπλιο

Παρουσία και παρεμβάσεις της Παράταξης Όραμα Δημιουργίας κατά τη διάρκεια της επίσκεψης – αυτοψίας - της ολομέλειας του Κεντρικού Αρχαιολογι...



Παρουσία και παρεμβάσεις της Παράταξης Όραμα Δημιουργίας κατά τη διάρκεια της επίσκεψης – αυτοψίας - της ολομέλειας του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) στο Ναύπλιο, στο πλαίσιο της γνωμοδότησής του σχετικά με την εγκατάσταση και λειτουργία του Υδατοδρομίου Λιμένα Ναυπλίου.


Την Τετάρτη 14/06/2023 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του ΚΑΣ στο Ναύπλιο, στο πλαίσιο της γνωμοδότησής του επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την εγκατάσταση και λειτουργία του Υδατοδρομίου Λιμένα Ναυπλίου.

Σκοπός της αυτοψίας του ΚΑΣ ήταν η γνωμοδότησή του για το Υδατοδρόμιο και η ενημέρωσή του για τη Μαρίνα του Ναυπλίου*. Ταυτόχρονα υπήρξε ενημέρωση για όλα τα έργα που πραγματοποιεί το Υπουργείο Πολιτισμού στην πόλη μας (κτίριο Βίγγα, Αγ. Νικόλαος, Τελωνείο, Μπούρτζι κ.τ.λ.).

Η Παράταξή μας συμμετείχε – όσο της το επέτρεψαν - στην ενημέρωση που έγινε από τον Μελετητή του έργου του Υδατοδρομίου προς τα μέλη του ΚΑΣ, στο Βουλευτικό.

Να τονιστεί πως ήταν η μόνη παράταξη που συμμετείχε ως το τέλος στη διαδικασία, ενώ έθεσε και κάποια εύλογα ερωτήματα που προέκυψαν, έπειτα από την πλήρη προετοιμασία και ανάλυση που ήδη είχε πραγματοποιήσει για το συγκεκριμένο έργο.

Ωστόσο και αυτή τη φορά, όπως συνηθίζει η σημερινή Δημοτική Αρχή, δεν έλειψαν τα ευτράπελα. Δυστυχώς μια τόσο σοβαρή διαδικασία οδηγήθηκε αρκετές φορές σε επίδειξη ισχύος, αυταρχισμού και τελικά έλλειψης δημοκρατικών αντιλήψεων, από τον εκπρόσωπο της Δημοτικής Αρχής και Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου. (Παρεμπιπτόντως ο Δήμαρχος έλειπε από τη συγκεκριμένη διαδικασία διότι βρισκόταν στο δικαστήριο, κάτι που συνηθίζει τελευταία, με όλα αυτά τα μη νόμιμα έργα, της τελευταίας στιγμής, που προσπαθεί να εκτελέσει).

Συγκεκριμένα, ενώ μας είχαν ενημερώσει πως μπορούμε να πάρουμε μέρος στη συζήτηση με απορίες, ερωτήσεις και θέσεις, δεχτήκαμε επίθεση από τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου με σκοπό να αποχωρήσουμε, ώστε να μην επηρεαστεί το ΚΑΣ ( ; ). Ειλικρινά δεν καταλάβαμε γιατί έγινε όλο αυτό. Ζητήθηκε από τον ίδιο να αποχωρήσουμε από την αίθουσα για 10 λεπτά και μετά θα μας ειδοποιούσαν. Παρόλο που πέρασε αρκετή ώρα, δεν είχαμε καμία ενημέρωση και τελικά μπήκαμε μέσα στην αίθουσα για να παρακολουθήσουμε τη συζήτηση.

Το θέμα ήρθε στο ΚΑΣ, έπειτα από αρνητική εισήγηση της Εφορίας Αρχαιοτήτων Αργολίδας (ΕΦΑ Αργολίδας). Μάλιστα, και η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων, παρόλο που γνωμοδότησε θετικά, τονίζει το γεγονός πως ‘‘ήδη η περιοχή βαρύνεται και με άλλες δραστηριότητες’’. Και μάλιστα αυτό αναφέρεται χωρίς να έχει λάβει υπόψιν της τη χωροθέτηση της Μαρίνας. Εδώ θα πρέπει να αναφερθεί πως ούτε η εταιρεία που θα κατασκευάσει τη Μαρίνα, γνώριζε την πρόθεση για τη λειτουργία του Υδατοδρομίου. Κωμικοτραγικοί σχεδιασμοί, ως συνήθως.

Όπως συνηθίζουν σε όλα τα έργα, έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση έγιναν προχειροδουλειές. Συγκεκριμένα, ο Φάκελος της Περιβαλλοντικής Μελέτης δε διαβιβάστηκε άμεσα για γνωμοδότηση ούτε στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων (ευτυχώς αυτό έγινε έμμεσα, μέσω της ΕΦΑ Αργολίδας), ούτε στην αρμόδια Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας. Στην τελευταία μάλιστα δε διαβιβάστηκε ποτέ, παρόλο που ορίζεται σαφώς στη σχετική ΚΥΑ (ΦΕΚ 45/Β’/2014). Τέλος και ενώ το ΓΕΕΘΑ τονίζει πως ‘‘Συναφώς των ανωτέρω σύμφωνα με την παρ. 1β του Άρθρ. 9 του Ν. 4663/20, υπεύθυνο να γνωμοδοτεί επί θεμάτων ασφάλειας είναι το ΑΛΣ/ΕΛ-ΑΚΤ’’, ο Φάκελος δεν εστάλη ούτε σε αυτή την Υπηρεσία, ώστε εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αυτό να λυθεί έγκαιρα και όχι αφού τελειώσει η τόσο χρονοβόρα διαδικασία της Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης... Φανταστείτε να γνωμοδοτήσουν εκ των υστέρων αυτές οι Υπηρεσίες και να πρέπει να μετακινηθούν οι θέσεις των διαδρόμων προς και αποθαλάσσωσης!!!

Εδώ θα πρέπει να τονιστεί πως η διαδικασία των γνωμοδοτήσεων των αρμοδίων Υπηρεσιών ήταν έως την 22/11/2021! Όπως φαίνεται, δεν υπήρξε καμία διάθεση από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο για ‘‘πίεση’’ προς την Υπηρεσία Αδειοδότησης, ώστε να ολοκληρώσει τη διαδικασία, ως όφειλε!

Συνεχίζοντας, η Παράταξή μας έθεσε κάποια καίρια ερωτήματα, τα οποία βέβαια δεν απαντήθηκαν αφού ο Μελετητής είχε φύγει και ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου μας είπε πως θα πρέπει να κάνουμε αίτημα στο Λιμενικό Ταμείο για να μας απαντήσουν (!). Τα μέλη του ΚΑΣ είχαν διάθεση να μας ακούσουν, όμως ο εκπρόσωπος του Δήμου μας, όχι…

Τονίζουμε πως η θέση της Παράταξής μας είναι σαφώς υπέρ της λειτουργίας του Υδατοδρομίου, αλλά θα πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή η χωροθέτησή του, ώστε να μη δημιουργείται πρόβλημα - σύγκρουση - με τις άλλες δραστηριότητες που ασκούνται στο Λιμάνι (τουριστικά και εμπορικά πλοία), ενώ θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τα ενδεχόμενα προβλήματα που θα δημιουργούνται κατά την προσθαλάσσωση των Υδροπλάνων σε συνδυασμό με την προσέγγιση Λιμανιού και Μαρίνας από μικρά σκάφη, τα οποία χειρίζονται από ερασιτέχνες για αναψυχή, χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις από VHF κτλ.

Η Παράταξή μας, αναλαμβάνοντας από 01/01/2024, έχοντας ανθρώπους με αποδεδειγμένη γνώση στα συγκεκριμένα αντικείμενα, θα υλοποιήσει τα παραπάνω έργα με υπευθυνότητα και σοβαρή αντιμετώπιση, όπως αυτά απαιτούν για να λειτουργήσουν στην τόσο όμορφη και ευαίσθητη πόλη μας, το Ναύπλιο.

*Όπως αναφέρθηκε από τα μέλη του ΚΑΣ, ούτε καν ο Φάκελος της Αρχιτεκτονικής Μελέτης της Μαρίνας δεν έχει αποσταλεί σε αυτό για γνωμοδότηση. Εννοείται πως ούτε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτού, η οποία όπως έχουμε αποκαλύψει, δεν έχει καν συνταχθεί!

Δημήτρης Ορφανός

Υποψήφιος Δήμαρχος Ναυπλιέων

ΟΡΑΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ