Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη στο GP της Ιταλίας, την πέμπτη του συνεχόμενη στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 και έχει βάλει φουλ πλώρη γι...
Ο αγώνας ολοκληρώθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τον Λεκλέρ και τη Ferrari να κάνουν τα πάντα στρατηγικά για να περιορίσουν τον Ολλανδό που εκκίνησε από την 7η θέση. Όμως εν τέλει δεν τα κατάφεραν και ο Μονεγάσκος τερμάτισε στη δεύτερη θέση, ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Ράσελ.
Όσον αφορά στην κατάταξη των οδηγών ο Φερστάπεν είναι στην κορυφή με 335 πόντους. Ακολουθεί ο Λεκλέρ με 219 και ο Σέρτζιο Πέρεζ με 210.
Πού κρίθηκε η νίκη
Στην εκκίνηση του αγώνα ο Λεκλέρ, κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τον Ράσελ. Την ίδια ώρα ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος εκκινούσε από την 7η θέση ανέβαζε ρυθμό και μόλις στο 4ο γύρο μπόρεσε να περάσει τον οδηγό της Mercedes, ώστε να σκαρφαλώσει στη δεύτερη θέση.
Στον 12ο γύρο βγήκε εικονικό όχημα ασφαλείας και το αξιοποίησε η Ferrari βλέποντας τον Ολλανδό οδηγό να πλησιάζει. Ρίσκαρε, βάζοντας τον Λεκλέρ στα πιτς, ώστε να αλλάξει σε μέση γόμα κα να κερδίσει παράλληλα χρόνο. Στον 26ο γύρο ο Μονεγάσκος πέρασε ξανά στην κορυφή, όταν Φερστάπεν και Ράσελ μπήκαν για τη δική τους αλλαγή.
Στον 33ο γύρο ο Λεκλέρ μπήκε για δεύτερο στοπ, ώστε να ξαναβάλει τη μαλακή γόμα. Βρέθηκε 20'' πίσω από τον Ολλανδό της Red Bull στο plan C της Ferrari. Στον 46ο γύρο υπήρξε η δυνατότητα για μεγάλη μάχη, με τον Ρικιάρντο να προκαλεί αυτοκίνητο ασφαλείας και τις διαφορές να εκμηδενίζονται.
Ο Φερστάπεν άλλαξε σε φρέσκια μαλακά ελαστικά, ενώ το ίδιο έκανε και ο Λεκλέρ και περίμεναν τη μεταξύ τους μονομαχία. Ωστόσο, η πίστα δεν ήταν έτοιμη εγκαίρως και ο αγώνας ολοκληρώθηκε πίσω από αυτοκίνητο ασφαλείας.
Η φάση του αγώνα
Η φάση του αγώνα εκτυλίχθηκε στον 12ο γύρο. Το αυτοκίνητο του Σεμπάστιαν Φέτελ άρχισε να καπνίζει και έτσι αναγκάστηκε να σταματήσει, ώστε να εγκαταλείψει, με πρόβλημα στο ERS όπως ανέφερε η Aston Martin.
Ο Φέτελ θα αποσυρθεί έπειτα από το τέλος της σεζόν. Αυτό σημαίνει πως ήταν ο τελευταίος αγώνας του Γερμανού τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή στην ιστορική Μόντσα, αλλά και το τελευταίο του GP στην Ευρώπη.
Ο οδηγός της ημέρας
Ο Άλεξ Άλμπον αναγκάστηκε να μπει χειρουργείο με σκωληκοειδίτιδα. Έτσι, ο Νικ Ντε Φρις τον αντικατέστησε πίσω από το τιμόνι της Williams. Η απόδοση του Ολλανδού ήταν καταπληκτική.
Έδωσε πολύ δυνατές μάχες και μπόρεσε να τερματίσει στην 9η θέση της κατάταξης. Πήρε τους πρώτους του βαθμούς στον πρώτο του κιόλας αγώνα δείχνοντας γι' ακόμη μία φορά πως είναι ένα όνομα που θα μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια. Έτσι δίκαια το κοινό της Formula 1 τον επέλεξε ως τον οδηγό της ημέρας.
Τι ακολουθεί
Μετά το GP Ιταλίας η Formula 1 κάνει διάλειμμα τριών εβδομάδων. Συγκεκριμένα, το παγκόσμιο πρωτάθλημα φεύγει από την Ευρώπη και μεταφέρεται στη Σιγκαπούρη, σε μία πίστα πόλης.
Το τριήμερο ξεκινάει στις 30 Σεπτεμβρίου με τις ελεύθερες δοκιμές. Το Σάββατο 1 Οκτωβρίου (16:00) θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές, ενώ ο αγώνας είναι την Κυριακή 2 Οκτωβρίου στις 15:00.
Μας εξέπληξαν
Η Ferrari. Η Scuderia κατάφερε να βρει λύσεις για τα μεγάλα προβλήματα που είχε στους τελευταίους αγώνες, ειδικά με τη θερμική διαχείριση των ελαστικών στον αγώνα, και κατάφερε να ανταγωνιστεί σε πολύ κοντινή απόσταση τη Red Bull παρότι η πίστα της Μόντσα ταίριαζε στις αρετές τελικής ταχύτητας και αεροδυναμικής απόδοσης της RB18 στις γρήγορες στροφές.
Μέχρι τον 58ο γύρο και το όχημα ασφαλείας για τον Ρικιάρντο η Ferrari προσπάθησε στρατηγικά να κερδίσει ένα ανώτερο μονοθέσιο, που ήταν η RB18: όταν υπήρξε το εικονικό όχημα ασφαλείας βρήκε την ευκαιρία της, άλλαξε τη στρατηγική της σε δύο πιτ-στοπ, γνωρίζοντας καλά ότι με ένα πιτ-στοπ δεν θα είχε καμία ελπίδα απέναντι στον Φερστάπεν. Με τη μέση γόμα που θα έβαζαν οι Φερστάπεν-Λεκλέρ στο πιτ-στοπ τους, την Παρασκευή η Ferrari F1-75 ήταν 0,3-0,4'' στο γύρο πιο αργή από τη RB18.
Οπότε έπρεπε να ρισκάρει, και το έκανε γυρίζοντας σε στρατηγική 2 πιτ-στοπς με την ευκαιρία που προέκυψε από τον Φέτελ. Δεν της βγήκε, καθώς η Red Bull ήταν αρκετά γρήγορη με τη μαλακή γόμα, αλλά τουλάχιστον είχε εξαντλήσει κάθε ευκαιρία και είχε πάρει τις σωστές αποφάσεις. Και μετά ήρθε ο 58ος γύρος, και η απόφαση της Scuderia που θα διαβάσετε παρακάτω.
Η RBR είχε και πάλι την αρτιότητα όλης της χρονιάς, και έπραξε σοφά -εκ του αποτελέσματος- όταν θυσίασε πολλή ταχύτητα για τον έναν γύρο της πολ ποζίσιον προκειμένου να καρπωθεί τη μεγαλύτερη άντωση για τη διαχείριση των ελαστικών της στον αγώνα. Και πράγματι, ο Φερστάπεν έκανε ένα υπέροχο πρώτο stint 23 γύρων με τη μαλακή γόμα, διατηρώντας το πλεονέκτημά της και με τη μέση για το δεύτερο stint μετά το πιτ-στοπ του.
Τέλος, η Mercedes πήρε και πάλι το μέγιστο σε μια πίστα που δεν ταίριαζε στη W13, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που της παρουσιάστηκαν και με την εξαίρετη διαχείριση των ελαστικών που έχει φέτος στους αγώνες, ενώ σπουδαία ήταν και η επέλαση του Σάινθ από την 18η στην 4η θέση, που έδειξε τα άλματα της Ferrari στη διαχείριση των ελαστικών. Ο Νικ ντε Βρις ήταν εξαιρετικός στο ντεμπούτο του, σε έναν κόκπιτ που δεν του έκανε καν σε μέγεθος, αλλά και σε μια πίστα που πάντως ταίριαζε απόλυτα στην αεροδυναμική φιλοσοφία χαμηλής άντωσης της Williams.
Μας απογοήτευσαν
Δεν είναι ακριβώς απογοήτευση, αλλά μια χαμένη ευκαιρία. Η Ferrari θα μπορούσε, πέντε γύρους πριν από το τέλος με το όχημα ασφαλείας για τον Ρικιάρντο, να μην βάλει τον Λεκλέρ για 3ο πιτ-στοπ. Ο Μονεγάσκος είχε μπει μόλις λίγο νωρίτερα να βάλει τη μαλακή γόμα με το δεύτερό του πιτ-στοπ, και θα μπορούσε να τον αφήσει να περάσει επικεφαλής όταν ο Φερστάπεν αναγκάστηκε να μπει στο τέλος για να βάλει κι αυτός τη μαλακή γόμα.
Ο Ολλανδός αναγκάστηκε διότι αν έμενε έξω με την παλιότερή του μέση γόμα, με τον εκμηδενισμό της διαφοράς από τον Λεκλέρ λόγω του οχήματος ασφαλείας, θα ήταν απολύτως ευάλωτος από τον Λεκλέρ που είχε φρέσκια μαλακή. Έτσι, ο Φερστάπεν μπήκε, και η Ferrari κάλεσε τον Λεκλέρ για να βάλει νέο σετ μαλακής γόμας, πιστεύοντας ότι ο αγώνας θα επανεκκινούσε και θα διεξαγόταν η μάχη Λεκλέρ-Φερστάπεν τροχό με τροχό.
Θα μπορούσε ο Λεκλέρ να αμυνθεί με λίγο παλιότερη μαλακή γόμα σε μια έτσι κι αλλιώς ταχύτερη Red Bull με φρέσκια μαλακή, αν ο αγώνας επανεκκινούσε; Πιθανότατα όχι, αλλά αυτή ήταν η μοναδική ευκαιρία για τη Ferrari να κερδίσει σήμερα, και η Scuderia δεν την άδραξε.
Απογοητευτικό, τέλος, ήταν και το φινάλε του αγώνα πίσω από το όχημα ασφαλείας, αν μη τι άλλο διότι η Formula 1 είχε δείξει πέρσι στο Άμπου Ντάμπι ότι δεν θέλει με κανέναν τρόπο οι αγώνες να τερματίζουν υπό το όχημα ασφαλείας. Θα ήταν άδικο για τον Φερστάπεν να έχανε σήμερα μια νίκη που κέρδισε στα ίσα στην πίστα, αλλά δεν ήταν άδικο και πέρσι για τον Χάμιλτον; Από την άλλη, δεν διορθώνεις μια αδικία με μια άλλη αδικία, και πρόκειται για μια δύσκολη εξίσωση.