Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Αρχές Οκτώβρη και τα εκπαιδευτικά κενά στα Σχολεία ξεπερνούν τις 5.000

  Αρχές Οκτώβρη και η “κανονικότητα” την οποία επικαλέστηκε η Υπουργός Παιδείας μεταφράζεται σε πάνω από 5.000 εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία...

 


Αρχές Οκτώβρη και η “κανονικότητα” την οποία επικαλέστηκε η Υπουργός Παιδείας μεταφράζεται σε πάνω από 5.000 εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία.

Τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί,  με αυταρχισμό και επιθετικότητα, να εφαρμόσει την «Εσωτερική Αξιολόγηση», τάχα για την καλύτερη λειτουργία των σχολείων στην πραγματικότητα για να μετακυλήσει όλες τις ευθύνες και τα προβλήματα στους εκπαιδευτικούς, μεγάλος παραμένει ο αριθμός των κενών σε όλη την Ελλάδα.

Αρχές Οκτώβρη, λίγο μετά τη β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών και η “κανονικότητα” την οποία επικαλέστηκε η Υπουργός Παιδείας για τη λειτουργία των σχολείων, μεταφράζεται σε πάνω από 5.000 εκπαιδευτικά κενά.

Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Τα κενά, σύμφωνα με τα περσινά δεδομένα (περίπου 45.000 κενά συν 6.500 κενά από τις παραιτήσεις λόγω συνταξιοδότησης), και λαμβάνοντας υπόψη τους 11.700 διορισμούς, τις προσλήψεις αναπληρωτών της Α΄ φάσης (περίπου 25.000) και τις προσλήψεις αναπληρωτών της β΄ φάσης (περίπου 6.500) ανέρχονται στις 5 – 6.000 καθώς φέτος δεν δόθηκαν άδειες των ευπαθών ομάδων.

Ας δώσουμε ορισμένα ενδεικτικά παραδείγματα

Στην Ανατολική Αττική

Στην Ανατολική Αττική τα κενά στα Δημοτικά σχολεία και τα Νηπιαγωγεία παραμένουν εκατοντάδες, με τη διοίκηση να προσπαθεί στο πλαίσιο της «διαχείρισης τους υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού» να καλύψει τα εκατοντάδες κενά στα σχολεία είτε μοιράζοντας ώρες εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία είτε κάνοντας υποχρεωτικές μετακινήσεις είτε βάζοντάς τους να καλύπτουν ώρες διαφορετικής ειδικότητας από τη δική τους.

Σύμφωνα με τους τελευταίους εκλεγμένους αιρετούς της περιοχής, Γιώργο Γεωργίου και Μαριάνθη Κρητικού, μετά από τις τελευταίες προσλήψεις-ψίχουλα, σχολεία συνεχίζουν να μην καλύπτουν το πρωινό τους πρόγραμμα, σε νηπιαγωγεία να μην λειτουργούν τα ολοήμερα τμήματα, στα Τμήματα Ένταξης δεν καλύφθηκε κανένα από τα δεκάδες κενά, ενώ μαθητές δεν έχουν την παράλληλη στήριξη και το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό που χρειάζονται.

Ειδικά σχολεία στην Αθήνα

Με ανοικτή επιστολή προς την ηγεσία την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως  ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Δημοτικού Καλλιθέας βγάζει «κραυγή» αγωνίας για τις τραγικές ελλείψεις εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας. Χωρίς δάσκαλο είναι πέντε τμήματα, ενώ απουσιάζουν τουλάχιστον 20 ακόμα εκπαιδευτικοί

Συγκεκριμένα, στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο είναι άνευ διδασκάλου πέντε τμήματα, ενώ δεν προσλήφθηκαν ποτέ εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, Κοινωνικοί λειτουργοί, καθηγητές Αγγλικών, Θεατρικής Αγωγής και Μουσικής. Παράλληλα, κατά την β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών δεν προσήλθε στο σχολείο το απαραίτητο ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό βάσει των αναγκών του σχολείου.

Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη και στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλλιθέας αφού αυτή τη στιγμή υπάρχει έλλειψη 4 νηπιαγωγών και εννέα ακόμα ειδικοτήτων.

Εύλογα οι γονείς στην επιστολή τους λοιπόν αναρωτιούνται: «Γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί  η απαιτούμενη στελέχωση και τι επιπτώσεις έχει αυτό ή θα έχει; Γιατί δεν έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων και τι σημαίνει αυτό; Γιατί τίθεται θέμα αξιολόγησης μαθητών εκπαιδευτικών, όταν δεν έχει σταθεροποιηθεί και ολοκληρωθεί η ευθύνη του κράτους απέναντι, στην μόνιμη στελέχωση των σχολείων μας για την άμεση και σταθερή λειτουργία τους ,στην τήρηση των αρχών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης , στην κάλυψη αναγκών σε εποπτικό –υλικοτεχνικό –τεχνολογικό υλικό, όπως επιβάλλει η σύγχρονη εκπαίδευση και η σύγχρονη κοινωνία;»

Χιλιάδες κενά και μεθοδεύσεις στην Παράλληλη Στήριξη

Και σα να μην έφταναν αυτά, παίζονται και παιχνίδια σε κάποιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης: Αντί να καλύψουν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης προσπαθούν, πχ η Διεύθυνση Π. Ε. Β΄ Αθήνας, να μοιράσει τη φτώχεια τους σε προσλήψεις αναπληρωτών στα σχολεία της περιοχής μετακινώντας παράνομα και παράτυπα αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και στέλνοντας μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα σχολεία δίνοντας ανυπόγραφες εντολές για διαμοιρασμό του ωραρίου των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης σε περισσότερους του ενός μαθητές.

Στο Λαύριο, την αναστολή λειτουργίας του Ειδικού Νηπιαγωγείου  καταγγέλλει ο σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ «Κ. Σωτηρίου» καταλογίζοντας ευθύνες τόσο στην Δ/νση Ανατολικής Αττικής και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, αλλά και στο Υπουργείο Παιδείας.  «O κόφτης του ΥΠΑΙΘ χωρίς την παραμικρή ευαισθησία με αποκλειστικό γνώμονα τη λογιστική έφτασε και στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Λαυρίου». Το Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Λαυρίου είναι τα σχολεία που χρόνια τώρα η πολιτεία αντιμετωπίζει ως «φτωχούς συγγενείς» αναφέρει ο σύλλογος, ζητώντας την επαναλειτουργία του Ειδικού Νηπιαγωγείου με πλήρη στελέχωση ΕΕΠ και ΕΒΠ και με επιπλέον ενδεχομένως νηπιαγωγό για την ολοήμερη λειτουργία.

Στις Κυκλάδες: Δεν διδάσκονται πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα

Στις Κυκλάδες η κανονικότητα “μεταφράζεται” σε 110 κενά εκπαιδευτικών και 2300 χαμένες εκπαιδευτικές ώρες εβδομαδιαίως σε γενική και ειδική αγωγή.

Ενδεικτικά η ΕΛΜΕ Κυκλάδων αναφέρει πως σε πολλά σχολεία δεν υπάρχουν καθηγητές για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (μόνο στο ΓΕΛ Μυκόνου λείπουν τρεις φιλόλογοι ενώ και το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Οικονομίας δεν διδάσκεται λόγω έλλειψης καθηγητή), ενώ γενικότερα και στα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων υπάρχουν κενά που δημιουργούν σοβαρά εκπαιδευτικά κενά και μορφωτικές ελλείψεις για τους μαθητές.

Οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζουν επίσης τραγικό το γεγονός ότι υπάρχουν παιδιά με σοβαρές ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες που δεν έχουν καμία υποστήριξη στο σχολείο, καθώς δεν έχουν προσληφθεί καθηγητές για την παράλληλη στήριξη. Συγκεκριμένα υπάρχουν περιπτώσεις που μαθητές με ειδικές ανάγκες δεν έρχονται στο σχολείο αφού δεν υπάρχει ο κατάλληλος εξειδικευμένος καθηγητής.

Παράλληλα η υποβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, των καλλιτεχνικών και της πληροφορικής, έχει ως αποτέλεσμα σε διάφορα νησιά των Κυκλάδων , τα μαθήματα αυτά να διδάσκονται ελάχιστα ή και καθόλου. Δυστυχώς για άλλη μια χρονιά η εκπαίδευση και οι μαθητές μας στη νησιωτική Ελλάδα βιώνουν τον αποκλεισμό από τη πρόσβαση στη γνώση και ιδιαίτερα από τα ειδικά μαθήματα. 

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙΛΚΙΣ ζητεί την  άμεση κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών στα σχολεία του Νομού Κιλκίς με πρόσληψη αναπληρωτών  ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα η Εκπαιδευτική διαδικασία.

Τα κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Νομού Κιλκίς

51 είναι τα κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του ν. Κιλκίς σύμφωνα με ενημέρωση της ΕΛΜΕ Κιλκίς

Συγκεκριμένα:

ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ Κενά 4

ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ Κενά 3

ΠΕ04 ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ    Κενά 4

ΠΕ 06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ Κενά 2

ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ Κενά 3

ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ Κενά 3

ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Κενά 3

ΠΕ 78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ. ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Κενά 1

ΠΕ79 ΜΟΥΣΙΚΗΣ Κενά 1

ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ 1

ΠΕ82 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ Κενά 4,

ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ Κενά 3,

ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κενά 2,

ΠΕ87 ΥΓΕΙΑΣ - ΠΡΟΝΟΙΑΣ – ΕΥΕΞΙΑΣ Κενά  2

ΤΕ01.19 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ  Κενά 1 

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (14)

ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ Κενά 4

ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ Κενά 3

ΠΕ04 ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ  Κενά 2

ΠΕ25 ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ  Κενά 3

ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κενά 1

ΠΕ89 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ Κενά 1

Πηγή: alfavita.gr