Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Πως ο Πιερρακάκης άλλαξε το νόμο και πήραν οι "Οικογενειακές ιστορίες" 1.000.000 ευρώ δημόσιο χρήμα

  Με τροπολογία  Πιερρακάκη πέρυσι  τροποποιήθηκε ο νόμος Κρέτσου που όριζε ότι για να πάρει χρηματοδότηση μια τηλεοπτική σειρά, έπρεπε να έ...

 


Με τροπολογία  Πιερρακάκη πέρυσι  τροποποιήθηκε ο νόμος Κρέτσου που όριζε ότι για να πάρει χρηματοδότηση μια τηλεοπτική σειρά, έπρεπε να έχει ελάχιστο κόστος παραγωγής 30.000 ευρώ ανά επεισόδιο. Πέρυσι η κυβέρνηση της ΝΔ το έριξε περίπου στα 10.000 ευρώ. Μην μείνουν τα κανάλια παραπονεμένα. Ένα ακόμα δωράκι…

Από χθες έχει γίνει χαμός με την είδηση ότι το reality «Οικογενειακές ιστορίες» χρηματοδοτείται από το κράτος  με 1.000.000 ευρώ! Συγκεκριμένα, τα χρήματα παίρνει μέσω του ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας). Με λίγα λόγια, οι Οικογενειακές Ιστορίες παίρνουν ζεστό κρατικό χρήμα γιατί είναι και «επενδυτικό σχέδιο» και «πολιτιστικό προΐόν»! Δεν το λέμε εμείς. Ο κ. Πιερρακάκης το λέει τρόπον τινά.  Γιατί με δική του νομοθετική ρύθμιση μπορούν οι «Οικογενειακές Ιστορίες» και άλλα τηλεοπτικά… παρατράγουδα να παίρνουν γενναίες χρηματοδοτήσεις και να κατεβάζουν τον πήχυ της ελληνικής τηλεόρασης υπό το μηδέν.

Διότι με τροπολογία του κ. Πιερρακάκη πέρυσι  τροποποιήθηκε  ο πετυχημένος νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης 4487/2017, που είχε, ανάμεσα σε άλλα, και ασφαλιστικές δικλείδες για τέτοιες περιπτώσεις. Δηλαδή ο νόμος Κρέτσου για τον ΕΚΟΜΕ όριζε ότι για να πάρει χρηματοδότηση μια τηλεοπτική σειρά, έπρεπε να έχει ελάχιστο κόστος παραγωγής 30.000 ευρώ ανά επεισόδιο. Πέρυσι η κυβέρνηση της ΝΔ το έριξε περίπου στα 10.000 ευρώ. Μην μείνουν τα κανάλια παραπονεμένα. Ένα ακόμα δωράκι…

Δεν είναι το μόνο «έγκλημα» όσον αφορά το επενδυτικό κίνητρο cash rebate, ένα πολύτιμο αναπτυξιακό εργαλείο, του οποίου τον χαρακτήρα αλλοίωσε η κυβέρνηση. Πάμε λοιπόν για ανακεφαλαίωση γιατί από πέρυσι οι αλλαγές αυτές κατάφεραν να συσπειρώσουν εναντίον της κυβέρνησης σύσσωμο τον κινηματογραφικό χώρο. ΣΑΠΟΕ, ΕΤΕΚΤ, ΕΣΠΕΚ, ΕΑΚ έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου στον κ. Πιερρακάκη, την κ. Μενδώνη και τον κ. Γιατρομανωλάκη για μια σειρά από απαράδεκτες νομοθετικές ρυθμίσεις.

Δεν είχε προλάβει να πατήσει το πόδι του στη Θεσσαλονίκη ο Αντόνιο Μπαντέρας πριν λίγους μήνες για την πολυδιαφημισμένη παραγωγή «The Enforcer» και η ΕΤΕΚΤ, το σωματείο των τεχνικών εργαζομένων στον οπτικοακουστικό τομέα, ήταν ήδη στα κάγκελα, επισημαίνοντας ότι σε αυτή την παραγωγή ύψους 20 εκ. η οποία θα είχε επιστροφή φόρου 4 εκ, απασχολούνταν ελάχιστοι κινηματογραφιστές που δραστηριοποιούνται και φορολογούνται στην χώρα μας. Γιατί με τροπολογία ο κ. Πιερρακάκης συμπεριέλαβε στις επιλέξιμες δαπάνες (έως 50%) τιμολόγια αλλοδαπών συντελεστών και εταιρειών , δηλαδή κάθε εταιρεία παραγωγής, μπορεί με τις ευλογίες της κυβέρνησης να φέρει τεχνικούς από την Βουλγαρία κι όχι να πάρει εργαζόμενους της χώρας. Περιττό να πούμε πόσο έχει πληγεί ο κλάδος ειδικά μετά από δυό χρονιές πανδημίας.

Προς… όφελος αυτής της τροπολογίας ακολούθησε και μία ακόμη: καταργήθηκε ο διπλός έλεγχος της έγκρισης των επιχορηγήσεων. Ενώ ο νόμος 4487/17 προέβλεπε και υπογραφή υπουργού, ο κ. Πιερρακάκης το κατήργησε αυτό. Ποιος λοιπόν θα ελέγχει τα τιμολόγια των ξένων εταιρειών; Οι ορκωτές λογιστές που θα έχουν προσληφθεί από την ίδια την εταιρεία;

Στον τομέα του πολιτισμού πολλά λάθη και αστοχίες μπορούμε να προσάψουμε στον ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά όταν μιλάμε για τον οπτικοακουστικό τομέα, η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν αυτή που υλοποίησε μια προσφιλή εξαγγελία κάθε υπουργού πολιτισμού, όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων, οι οποίοι  μόλις αναλάμβαναν έταζαν φορολογικά κίνητρα και μετατροπή της Ελλαδίτσας σε Μέκκα του κινηματογράφου.

Το γεγονός ότι τα τελευταία δύο χρόνια μια σειρά από μεγάλες ξένες παραγωγές και λαμπερούς σταρ έρχονται στη χώρα μας για γυρίσματα οφείλεται κυρίως στην θέσπιση επενδυτικών κινήτρων, δηλαδή στον νόμο 4487/17. Επίσης, το ότι φύσηξε αεράκι φρεσκάδας στην ελληνική τηλεόραση, σχετίζεται με το γεγονός ότι οι τηλεοπτικές σειρές απέκτησαν έναν πολύτιμο οικονομικό σύμμαχο, το ΕΚΟΜΕ.

Μετά από μια δεκαετία όπου την μικρή μας οθόνη μονοπώλησαν οι τουρκικές σαπουνόπερες και ο Σουλεΐμάν ο Μεγαλοπρεπής είχε κυριαρχήσει στους τηλεοπτικούς δείκτες, νέες ελληνικές σειρές υψηλού επιπέδου με σκηνοθέτες του σινεμά, φοβερούς ηθοποιούς, ταλαντούχους διευθυντές φωτογραφίας ωραία σενάρια (από τον «Σιωπηλό Δρόμο» μέχρι τις «Άγριες Μέλισσες»), χάρης στην ίδρυση του ΕΚΟΜΕ και το επενδυτικό κίνητρο cash rebate, η ελληνική τηλεόραση έβαλε   μπρος ολοταχώς για το (ποιοτικό) μέλλον της… Η κυβέρνηση της ΝΔ προτιμά όμως, να εξασφαλίζει το μέλλον των καναλαρχών. Και αυτό είναι παλιά της …«Οικογενειακή ιστορία».

Πηγή: newscenter.gr