Αγώνας για διεκδίκηση των αυτονόητων εργασιακών δικαιωμάτων από τους διανομείς. Το νέο μήνυμα της Efood στους εργαζόμενους και η χωρίς επι...
Αγώνας για διεκδίκηση των αυτονόητων εργασιακών δικαιωμάτων από τους διανομείς. Το νέο μήνυμα της Efood στους εργαζόμενους και η χωρίς επιστροφή ζημιά που προκλήθηκε στην εταιρεία από τις διαγραφές λογαριασμών και τις αρνητικές βαθμολογίες.
Συνεχίζεται ο αγώνας των διανομέων, που διεκδικούν τα αυτονόητα δικαιώματά τους και καλύτερες συνθήκες εργασίας, μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε χθες, Παρασκευή (17/09), έπειτα από την απόφαση της εταιρείας Efood να αλλάξει το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων της.
Το ζήτημα έλαβε τεράστιες διαστάσεις, με το μήνυμα της Efood που εστάλη σε 115 διανομείς και έδινε το τελεσίγραφο "Freelancer ή διακοπή συνεργασίας", να προκαλεί θύελλα αντιδράσεων στα social media. Ειδοποιούσε δηλαδή τους εργαζόμενους ότι είτε θα συνεχίσουν ως "ελεύθεροι συνεργάτες" είτε δε θα συνέχιζαν καθόλου και επικαλούνταν για την απόφαση ενός τύπου αξιολόγηση.
Λίγο αργότερα η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση που έκανε λόγο για "λανθασμένη διατύπωση", εξοργίζοντας ακόμη περισσότερο εργαζόμενους και χρήστες.
- Να παρθούν πίσω οι απολύσεις των 115 συναδέλφων.
- Όχι στην ομηρία των τρίμηνων συμβάσεων! Μετατροπή ΤΩΡΑ σε συμβάσεις αορίστου χρόνου στην εταιρεία της efood.
- Κατάργηση της αξιολόγησης της εταιρείας που εντατικοποιεί την εργασία και προκαλεί καθημερινά εργατικά ατυχήματα.
- Παροχή όλων των ΜΑΠ που προβλέπει ο νόμος.
- Παύση εργασίας σε ακραίες καιρικές συνθήκες.
"Ήρθε η ώρα να δείξουμε την πραγματική μας δύναμη. Να δώσουμε μαζική, δυναμική απάντηση σε όσους παίζουν με τη δουλειά μας, τα δικαιώματα μας, την ίδια μας τη ζωή", καταλήγει η ανακοίνωση της Επιτροπής, τονίζοντας πως οι εργαζόμενοι δεν θα ζήσουν σαν δούλοι και ότι ο αγώνας συνεχίζεται.
Νέο μήνυμα από την Efood
Μετά τις σφοδρές αντιδράσεις και την οργή των διαμαρτυρομένων, η Efood έστειλε αργά το βράδυ της Παρασκευής (17/09) νέο μήνυμα στους διανομείς της, ανακαλώντας την αρχική της απόφαση και δίνοντάς τους τη δυνατότητα είτε να ανανεώσουν την σύμβασή τους είτε να συνεχίσουν ως αυτο-απασχολούμενοι.
Το απολογητικό μήνυμα της Efood δεν κατάφερε να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα που δημιουργήθηκε κατά της εταιρείας, το οποίο δεν περιορίστηκε στην κατακραυγή που δέχτηκε στα social media, όπου το hashtag #cancel_efood ήταν πρώτο trend.
Χιλιάδες χρήστες της εφαρμογής προχώρησαν σε απεγκατάσταση του app από τα κινητά τους τηλέφωνα, αλλά και διαγραφή των λογαριασμών τους στην πλατφόρμα, καλώντας και άλλους χρήστες να το πράξουν. Παράλληλα, προχώρησαν σε υποβολή κακών βαθμολογιών για το Efood στο διαδίκτυο, ρίχνοντας έτσι τις αξιολογήσεις της εφαρμογής στο 1 αστέρι.