Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Δείτε πως υπολογίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής - Πως επηρεάζει την συμπλήρωση του Μηχανογραφικού

  Η αγωνία και το άγχος, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών,  θα παραταθεί για όλους αφού αναμένεται να καθυστερήσει η διαδικασία συμπλήρωσ...

 


Η αγωνία και το άγχος, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών,  θα παραταθεί για όλους αφού αναμένεται να καθυστερήσει η διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού, μιας και το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να συγκεντρώσει όλους τους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα (και τα ειδικά και τα αθλήματα κτλ) για να μπορέσει να υπολογίσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για κάθε τμήμα.

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα της LABORA, αναμένεται να επηρεάσει όχι μόνον τις επιλογές των μαθητών αλλά ακόμη και την ίδια τους τη δυνατότητα να δηλώσουν κάποιο τμήμα στο Μηχανογραφικό τους. Στην περίπτωση λοιπόν που δεν συγκεντρώνουν τα απαιτούμενα μόρια για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του τελευταίου τμήματος του κάθε πεδίου, αυτομάτως σημαίνει ότι δεν μπορούν να κάνουν μηχανογραφικό για Πανεπιστήμια αλλά μόνον το Παράλληλο Μηχανογραφικό των Δημόσιων ΙΕΚ.

Προϋπόθεση δήλωσης των τμημάτων είναι οι υποψήφιοι να έχουν επιτύχει την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του Ειδικού Μαθήματος ή των Ειδικών Μαθημάτων ή Αθλημάτων του τμήματος που επιθυμούν.

Είναι σημαντικό όμως να δούμε πως εξάγεται η ΕΒΕ:

Παράδειγμα: Για το 1ο Πεδίο θα υπολογίσει το Μέσο Όρο όλων των βαθμολογίων όλων των υποψηφίων στα Αρχαία Ελληνικά (π.χ. 12), στην Κοινωνιολογία (π.χ. 13), στη Νεοελληνική Γλώσσα (π.χ. 10) και στην Ιστορία (π.χ. 9). 

Στη συνέχεια, θα υπολογίσει το Μέσο Όρο των παραπάνω αποτελεσμάτων για να εξάγει τον Μέσο Όρο του 1ου Πεδίου, δηλαδή 12+13+10+9=44/4= 11.

Αυτός ο Μέσος Όρος των επιδόσεων του 1ου πεδίου αποτελεί τη βάση για τη δημιουργία της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, μιας και τον βαθμό αυτόν (δηλαδή το 11) τον πολλαπλασιάζει με τον Συντελεστή Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που έχει ορίσει ήδη κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα (ο Συντελεστής αυτός μπορεί να είναι ανάμεσα στο 0,8 έως το 1,2, ανάλογα με την απόφαση κάθε τμήματος). 

Στο παράδειγμα μας λοιπόν οι Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής θα μπορούσαν να είναι: 

Νομική Αθήνας: 11 χ 1,2= 13,2 

Φιλολογίας Αθήνας: 11 χ 1=11

Φιλοσοφίας Πατρών: 11 χ 0,8= 8,8

Τα τμήματα λοιπόν που επέλεξαν τον χαμηλότερο Συντελεστή Ε.Β.Ε. θα έχουν και τη χαμηλότερη Βάση Εισαγωγής στο κάθε Πεδίο.

Στο παράδειγμα μας, ο βαθμός 8,8 αποτελεί τον χαμηλότερο βαθμό με τον οποίο κάποιος υποψήφιος θα μπορούσε να δηλώσει κάποια σχολή του 1ου Πεδίου.

Για τη διαδικασία της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, δεν λαμβάνονται υπόψη κατά το στάδιο αυτό οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων, δηλαδή στη φάση αυτή ο μαθητής για να δει αν μπορεί να δηλώσει κάποιο τμήμα θα υπολογίζει μόνο τον Μέσο Όρο των 4 μαθημάτων που έγραψε χωρίς τους συντελεστές βαρύτητας (1,3 και 0,7). 

Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές θα γνωρίζουν αν έχουν δικαίωμα να δηλώσουν το τμήμα στο Μηχανογραφικό Δελτίο. Ένας μαθητής με Μέσο Όρο βαθμών 8,7 δεν μπορεί να δηλώσει κανένα τμήμα ενώ ένας μαθητής με Μέσο Όρο 13,3 μπορεί να δηλώσει όλα τα τμήματα του 1ου πεδίου. 

Αν θα «περάσει» σε κάποιο τμήμα, αυτό εξαρτάται από το αν τα μόρια που συγκέντρωσε (με τους συντελεστές βαρύτητας) αρκούν για να βρει μια κενή θέση στο τμήμα που επιθυμεί. Άρα, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. υπολογίζουμε μόνο τον Μέσο Όρο των μαθημάτων ενώ για την εισαγωγή στο τμήμα υπολογίζουμε τα μόρια μας με το γνωστό τρόπο και τους 2 συντελεστές βαρύτητας (1,3 και 0,7), όπως συμβαίνει κάθε χρόνο.

Στην περίπτωση που το τμήμα επιλογής βρίσκεται σε περισσότερα Πεδία, λαμβάνεται υπόψη η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του Πεδίου με τις χαμηλότερες βαθμολογίες (π.χ. την περσινή χρονιά για τα Παιδαγωγικά Τμήματα θα λαμβάνονταν υπόψη οι επιδόσεις του 4ου Πεδίου, οι οποίες ήταν οι χαμηλότερες των 4 πεδίων).

Τμήματα με Ειδικό Μάθημα: 

Στα τμήματα αυτά ακολουθείται η ίδια διαδικασία αλλά προστίθεται και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για το Ειδικό Μάθημα. Στην περίπτωση των Ειδικών Μαθημάτων δεν υπάρχει πλέον η βάση του 10 αλλά ισχύει ξεχωριστά για το κάθε μάθημα διαφορετικός Συντελεστής Ε.Β.Ε. και το κάθε Ειδικό Μάθημα έχει συγκεκριμένη Ε.Β.Ε.

Στο παραπάνω παράδειγμα, αν ο υποψήφιος εξετάστηκε και στα Αγγλικά, τότε για να μπορέσει να δηλώσει το τμήμα Αγγλικής θα πρέπει να ακολουθήσει μια επιπρόσθετη διαδικασία: 

Πρώτα, θα συγκρίνει το βαθμό που έγραψε στα Αγγλικά με τον Μέσο Όρο των βαθμολογιών στα Αγγλικά όλων των υποψηφίων. Έστω ότι ο Μέσος Όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα Αγγλικά είναι ο βαθμός 11 και έχει οριστεί συντελεστής Ε.Β.Ε. για τα Αγγλικά το 1, τότε για να είναι κάποιος υποψήφιος στο τμήμα Αγγλικής θα πρέπει να έγραψε στα Αγγλικά πάνω από 11.

Μετά θα δει αν ξεπερνάει και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του τμήματος Αγγλικής, η οποία διαμορφώνεται από το Μέσο Όρο των βαθμολογιών των 4 ειδικών μαθημάτων αλλά και από τον Μέσο Όρο του μαθήματος των Αγγλικών (δηλαδή από 5 μαθήματα).

Αρχαία Ελληνικά (12) + Κοινωνιολογία (13) + Νεοελληνική Γλώσσα (10) + Ιστορία (9) + Αγγλικά (11)= 55/5=11

Άρα, υπάρχουν 2 προϋποθέσεις για να δηλώσει κάποιος το τμήμα Αγγλικής Αθήνας.

Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού: 

Στα τμήματα αυτά ακολουθείται η ίδια διαδικασία αλλά προστίθεται και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τα Αθλήματα. Στην περίπτωση των Αθλημάτων ισχύει για πρώτη φορά από φέτος Συντελεστής Ε.Β.Ε. (μέχρι την περσινή χρονιά δεν υπήρχε όριο επίδοσης για τα αθλήματα).

Στο παραπάνω παράδειγμα, αν ο υποψήφιος εξετάστηκε και στα Αθλήματα, τότε για να μπορέσει να δηλώσει το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Θεσσαλονίκης θα πρέπει να ακολουθήσει μια επιπρόσθετη διαδικασία: 

Πρώτα, θα συγκρίνει τον Μέσο Όρο των βαθμών των Αθλημάτων με τον Μέσο Όρο των βαθμολογιών στα Αθλήματα όλων των υποψηφίων. Έστω ότι ο Μέσος Όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων είναι ο βαθμός 9 και έχει οριστεί συντελεστής Ε.Β.Ε. για τα Αθλήματα το 0,7, τότε για να είναι κάποιος υποψήφιος στο τμήμα θα πρέπει να συγκέντρωσε Μέσο Όρο βαθμολογιών στα Αθλήματα πάνω από 6,3.

Μετά θα δει αν ξεπερνάει και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του τμήματος, η οποία διαμορφώνεται από το Μέσο Όρο των βαθμολογιών των 4 ειδικών μαθημάτων αλλά και από τον Μέσο Όρο των Αθλημάτων (δηλαδή από 5 μαθήματα).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Επειδή ανήκει στα κοινά τμήματα όλων των πεδίων, στην περίπτωση αυτή δεν θα ισχύσει η ΕΒΕ του 1ου Πεδίου απαραίτητα, αλλά του Πεδίου με την χαμηλότερη Ε.Β.Ε. Όσον αφορά στα ΕΠΑΛ, η διαδικασία που ακολουθείται είναι αναλογικά η ίδια με το Γενικό Λύκειο και στα τμήματα με Ειδικό Μάθημα και σε αυτά χωρίς Ειδικό Μάθημα.

Οπότε, είναι σημαντικό οι υποψήφιοι με χαμηλές βαθμολογίες να κάνουν υπομονή αναμένοντας τα αποτελέσματα της ΕΒΕ για τα τμήματα που επιθυμούν. Βέβαια, σε αυτό το διάστημα έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν πληροφορίες για τα Τμήματα και τις προοπτικές τους από το Διαδίκτυο, τους Οδηγούς Σπουδών των τμημάτων αλλά και έξυπνες εφαρμογές.

*Θεόδωρος Καλαϊτζίδης, Πρόεδρος Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ – AFTER SCHOOL – Μαθηματικός, www.diakrotima.gr

*Δρ. Κωνσταντίνος Κότιος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, Ιδρυτής LABORA.GR

Πηγή: alfavita.gr