Από το 2022 όλα τα νέα αμάξια στην ΕΕ αναμένεται να έχουν έναν εξελιγμένο περιοριστή ταχύτητας που θα επιτρέπει τη μέγιστη ταχύτητα ανάλογ...
Από το 2022 όλα τα νέα αμάξια στην ΕΕ αναμένεται να έχουν έναν εξελιγμένο περιοριστή ταχύτητας που θα επιτρέπει τη μέγιστη ταχύτητα ανάλογα με τον περιβάλλον κίνησης. Με κάποια κριτήρια θα εξαιρούνται ορισμένα μοντέλα επιδόσεων, πώς θα λειτουργεί.
Η Κομισιόν εξετάζει πολύ σοβαρά την πιθανότητα ύπαρξης υποχρεωτικού ηλεκτρονικού κόφτη ταχύτητας στα νέα αυτοκίνητα από το 2022, κάτι που θα φέρει ανατροπή σε όσα ξέραμε. Το σημαντικό είναι πως θα ενεργοποιείται με βάση το όριο ταχύτητας που ισχύει στον εκάστοτε δρόμο.
Θα πρόκειται, δηλαδή για έναν εξελιγμένο περιοριστή που θα επιτρέπει τη μέγιστη ταχύτητα ανάλογα με τον περιβάλλον κίνησης. Βλέπετε το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι άλλο σε επαρχιακό δρόμο και άλλο σε αυτοκινητόδρομο. Η εισήγηση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλείας Μεταφορών είναι ο περιοριστής να είναι υποχρεωτικός, αλλά με κάποια κριτήρια θα εξαιρούνται ορισμένα μοντέλα επιδόσεων.
Δηλαδή τα νέα μοντέλα θα φτιάχνονται με δεδομένο πως η «υπερβολική ταχύτητα» δεν είναι μόνο αυτή που βρίσκεται κοντά στην τελική ενός αυτοκινήτου, αλλά και το ποια ισχύει σε κάθε δρόμο. Το όριο του «κόφτη» αναμένεται να είναι, πάντως, στα 180 χλμ./ώρα.
Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχώς αναζητά νέους τρόπους προκειμένου να μη γίνονται τόσα πολλά δυστυχήματα στους δρόμους, και ένα σενάριο που παίζει τα τελευταία δυο χρόνια, είναι αυτό της απαραίτητης ύπαρξης ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας σε κάθε νέο αυτοκίνητο που πωλείται εντός ΕΕ. Αυτό φαίνεται πως θα ισχύσει από το 2022. Είναι χαρακτηριστικό πως στο πρόσφατο παρελθόν διάφοροι κατασκευαστές, όπως η Renault και Volvo, με «κόφτη» στα 180 χλμ./ώρα, μελετούν περιοριστές στην τελική ταχύτητα όλων των μοντέλων τους.
Από την Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζεται, πάντως, η δυνατότητα παράκαμψης του συστήματος ασφαλείας από τον οδηγό, σε περίπτωση που για κάποιο λόγο απαιτείται αυτό. Το τελευταίο δε θα είναι, όμως, τόσο εύκολο και η Κομισιόν ψάχνει τον τρόπο ώστε να διασφαλιστεί πως όταν ο οδηγός ζητά από το αμάξι να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα, τότε όντως υπάρχει λόγος για να γίνει αυτό.
Σημειώνεται ότι αρχικό πλάνο της ΕΕ προέβλεπε και μια σχετική ελευθερία. Αυτό σημαίνει ότι, αν ο οδηγός επιμένει και κρατά πατημένο το γκάζι, τότε ο «κόφτης» θα παρακάμπτεται, μόνο που στη συνέχεια θα ενεργοποιείται ένα έντονο οπτικό-ακουστικό σήμα που θα υπενθυμίζει στον οδηγό ότι κινείται υπερβολικά γρήγορα και πάνω από το όριο.
Με βάση τα τελευταία δεδομένα, ο περιοριστής ταχύτητας θα λαμβάνει τεχνικά δεδομένα από μια κάμερα αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας και σε συνδυασμό με το «GPS» θα «μεριμνά», ώστε το αυτοκίνητο να μην υπερβαίνει το όριο της τελικής ταχύτητας. Είναι χαρακτηριστικό πως ο περιοριστής αναμένεται να μην επεμβαίνει στα φρένα, αλλά στην διαχείριση του κινητήρα (ανάλογα εάν αυτά κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή εάν είναι ηλεκτρικά).
Όπως αναφέρθηκε, η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2019 μελετάει να μπει περιοριστής ταχύτητας στα αυτοκίνητα σε συνεργασία με διάφορους φορείς, με στόχο την οδική ασφάλεια. Τώρα το πλάνο πάει να υλοποιηθεί το 2022.
Ο στόχος της ΕΕ είναι μέχρι το 2030 τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και οι σοβαροί τραυματισμοί να μειωθούν κατά 50% στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου.