Η Κυβέρνηση έδωσε στη δημοσιότητα, το Σχέδιο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0» μέσα από το οποίο έχουν εξασφαλιστεί πόροι 17,8 δισεκατομμύρια ευρώ ...
Η
Κυβέρνηση έδωσε στη δημοσιότητα, το Σχέδιο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0» μέσα
από το οποίο έχουν εξασφαλιστεί πόροι 17,8 δισεκατομμύρια ευρώ ως
επιδοτήσεις σε επενδύσεις που θα επιλεγούν και 12,7 δισεκατομμύρια ευρώ
ως χαμηλότοκα -σχεδόν μηδενικά- ευρωπαϊκά δάνεια.
Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά, οι επενδύσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
είναι μικρές. Η εκπαίδευση γενικότερα παραμένει ο φτωχός συγγενής. Τα
όσα η κυβέρνηση έλεγε και λέει για την αξία της Παιδείας και της
εκπαίδευσης στη νέα εποχή, παραμένουν λόγια κενά περιεχομένου.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, συναισθανόμενη, τη σημαντική συγκυρία, κάλεσε έγκαιρα (20 Σεπτεμβρίου 2020) με ανακοίνωσή της, όλες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις να συμβάλλουν στη διαμόρφωση πρότασης για το στρατηγικό σχεδιασμό που θα σπρώξει την εκπαίδευση μπροστά. Κατέθεσε μάλιστα προτάσεις, καλώντας όλους να διεκδικήσουμε να ενταχθούν στο «πακέτο» ανάκαμψης:
- Το κτηριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων, το οποίο στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι οξύτατο, φαίνεται ως ανεπίλυτο και εμποδίζει τη γενίκευση της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. Είναι χαρακτηριστικό πως κύρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και αλλού, ενώ η ΚτΥπ ΑΕ, παρέχει σε αρκετές περιπτώσεις, τη δυνατότητα τοποθέτησης προκατασκευασμένων αιθουσών, δεν υπάρχουν οι χώροι που θα τοποθετηθούν!
Παρουσιάζεται τώρα η ευκαιρία, με έναν σωστό προγραμματισμό, να προχωρήσει μέσω του πακέτου ανάκαμψης, η δυνατότητα αγοράς οικοπέδων αλλά και κτηρίων, προκειμένου να στεγαστούν μετά από διαμόρφωση του χώρου, δημόσια νηπιαγωγεία σε όλες τις περιοχές που υπάρχει αδυναμία.
- Ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός των δημόσιων σχολείων (ηλεκτρονικοί
υπολογιστές σταθεροί και φορητοί, ταμπλέτες, διαδραστικοί πίνακες,
βιντεοπροβολείς, γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο κλπ), ο οποίος με τις
επιλογές των τελευταίων Κυβερνήσεων έχει απαξιωθεί.
- Η επιδότηση τμήματος της αξίας αγοράς, ώστε να υπάρχει δυνατότητα
βελτίωσης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού από τους εκπαιδευτικούς.
- Η προσφορά σε όλους τους μαθητές, με την είσοδό τους στην πρωτοβάθμια
εκπαίδευση, μιας ταμπλέτας και με την είσοδό τους στη δευτεροβάθμια ενός
φορητού υπολογιστή.
- Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσα από την πραγματοποίηση ενός
μεγάλου, Πανελλήνιας εμβέλειας προγράμματος το οποίο θα δίνει απαντήσεις
στις ανάγκες των εκπαιδευτικών.
- Η ενεργειακή αναβάθμιση των σχολικών κτηρίων. Συμμετοχή στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ», εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις ταράτσες των σχολείων.
Δυστυχώς, οι συνδικαλιστικές Παρατάξεις δεν έδωσαν καμία απολύτως σημασία στο κάλεσμά μας, η καθεμιά για διαφορετικούς λόγους.
Άλλες για ιδεοληπτικούς λόγους, επειδή το πακέτο Ανάκαμψης χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση με την οποία βρίσκονται σε διαρκή «πόλεμο», καθώς παραμένουν θαυμαστές ανύπαρκτων «παραδείσων», έναν πόλεμο τον οποίο σταματούν, μόνο όταν τα χρήματά της Ε.Ε. αφορούν διορισμούς αναπληρωτών με τους οποίους δεν «συμφέρει» να τα βάλλουν, καθώς θα «μαυριστούν» από όσους διορίζονται.
Άλλες Παρατάξεις γιατί δεν θέλουν να αλλάξει τίποτα στην εκπαίδευση,
φοβούμενες πώς, αν τα πράγματα πάνε καλύτερα, απομακρύνεται ο στόχος να
επανέλθει ο πολιτικός τους φορέας στην εξουσία, ώστε να επανακάμψουν και
οι ίδιοι στον πυρήνα της
διακυβέρνησης.
Άλλες από αδιαφορία, μη κατανόηση της μεγάλης δυνατότητας για αναβάθμιση που παρουσιάζεται και έλλειψη οράματος για την εκπαίδευση.
Προφανώς, οι συνδικαλιστικές Παρατάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θεωρούν το ταμείο Ανάκαμψης ήσσονος σημασίας και «απαξιούν» να εκδώσουν, έστω και για τα μάτια του κόσμου, μια ανακοίνωση. Μεγάλο θέμα για όλους αυτούς είναι το ποιας εταιρείας το εμβόλιο θα κάνουν οι εκπαιδευτικοί και η έκδοση σχετικής ανακοίνωσης που έκανε τη ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ, περίγελο στα μάτια της κοινωνίας και θέμα χλευασμού σε όλα τα ΜΜΕ έντυπα και ηλεκτρονικά.
Για τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ το θέμα της κατανομής των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης είναι τεράστιο και για αυτό το επαναφέρουμε. Θεωρούμε, δε, ότι οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες πρέπει να το αναδείξουν άμεσα και να διεκδικήσουν πόρους για την Παιδεία που τόσο τους έχει ανάγκη, για υποδομές, τεχνολογικό εξοπλισμό και για επιμόρφωση του προσωπικού.
Τώρα είναι η ώρα να ασχοληθούμε, υπεύθυνα και σοβαρά, με μεγάλα θέματα που μπορούν να δώσουν λύση σε διαχρονικά προβλήματα της εκπαίδευσης. Η Παιδεία δεν πρέπει να μείνει πίσω. Κι αυτό δεν είναι μόνο θέμα των εκπαιδευτικών, αλλά ολόκληρης της κοινωνίας, που πρέπει να το απαιτήσει.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ, ενόψει της συζήτησης που θα ξεκινήσει μέχρι την τελική έγκριση από τη Βουλή, θα πρέπει να ζητήσει συνάντηση με τα πολιτικά κόμματα, ώστε να συμπεριλάβουν στις πολιτικές τους προτάσεις για το Ταμείο Ανάκαμψης και την εκπαίδευση.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.