Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Τάσος Τόκας: Η οριστική απώλεια της λιμενικής υποδομής στο Μετόχι δείχνει πως απαιτείται ιδιαίτερη σοβαρότητα στην προάσπιση των συμφερόντων του Δήμου Ερμιονίδας

  Σύμφωνα με δημοσίευμα ενημερωτικής  ιστοσελίδας της Ύδρας της 30ης Μαρτίου 2021, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ύδρας (ΔΛΤΥ) δικαιώθηκε με τη...




 Σύμφωνα με δημοσίευμα ενημερωτικής  ιστοσελίδας της Ύδρας της 30ης Μαρτίου 2021, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ύδρας (ΔΛΤΥ) δικαιώθηκε με την παρέμβαση του στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) εναντίον της προσφυγής που είχε κάνει ο Δήμος Ερμιονίδας κατά της υπαγωγής του “Μετοχίου” στη διοικητική αρμοδιότητα του ΔΛΤ Υδρας.

Το ΣτΕ με την 401/2021 απόφαση του έληξε οριστικά αυτό το θέμα που εκκρεμούσε εδώ και χρόνια.

Για το θέμα η παράταξή μας  με άρθρο στις 31-01-2014 με άρθρο  "ΜΕΓΑΛΗ ΕΥΘΥΝΗ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΣΤΟ ΜΕΤΟΧΙ " είχε ήδη επισημάνει τις  λανθασμένες  κινήσεις της δημοτικής αρχής  που τελικά είχαν σαν συνέπεια την απώλεια της σημαντικής λιμενικής υποδομής για τον δήμο μας. 

Συγκεκριμένα η  τότε   Δημοτική  αρχή, δεν  πρόσεξε μάλλον το θέμα και  δεν προώθησε  τη διαδικασία  νομιμοποίησης  των  παράνομων  εγκαταστάσεων στο Μετόχι και τη λήψη απόφασης από το αρμόδιο  όργανο  (Δ.  Λιμενικό  Ταμείο  Ερμιονίδας)  για  εξομοίωση  του  χώρου  με   χερσαία  ζώνη λιμένα, ώστε να έχει φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης όπως ορίζει ο νόμος     κάτι που  είχε  ως  αποτέλεσμα  την  αφαίρεση του προβλήτα  από τα διοικητικά όρια του Δήμου μας και  την ανάθεση της εκμετάλλευσης και λειτουργίας του σε άλλο Δήμο.!!

Έτσι η υπαγωγή της υφιστάμενης  λιμενικής υποδομής (προβλήτας) στη θέση Μετόχι Θερμησίας  πέρασε στην  αρμοδιότητα  του  Δημοτικού  Λιμενικού  Ταμείου  Ύδρας,  με απόφαση των Υπουργών  Εσωτερικών  και Ναυτιλίας και Αιγαίου  κ. Μιχελάκη  και  Βαρβιτσιώτη  αντίστοιχα,  στις  13-01-2014, η  οποία  δημοσιεύτηκε   στην  Εφημερίδα της Κυβέρνησης  στις 27-01-2014, αλλά αυτό το αποτέλεσμα δεν ήταν «κεραυνός εν αιθρία».



Το  θέμα  ξεκίνησε   το 2011,  όταν  με  την  απόφαση  του  ΔΣ  του  Δήμου  Ερμιονίδας  με  αριθ.  300/30-11-2011  είχε  γίνει  δεκτό  ομόφωνα  το  αίτημα  του  Δημοτικού  Λιμενικού  Ταμείου  Ύδρας για  επισκευή  και  μικρή  επέκταση  του Μώλου  στο Μετόχι  για  κοινωνικούς  λόγους,  χωρίς   βεβαίως  να αλλοιωθεί το καθεστώς και τα χαρακτηριστικά της λιμενικής εγκατάστασης. 

Στη συνέχεια και για  μεγάλο χρονικό διάστημα υπήρξε  αλληλογραφία  μεταξύ  των   Υπουργείων  Οικονομικών,  Ναυτιλίας  &  Αιγαίου και  της Κτηματικής  Υπηρεσίας με  το  Δήμο  Ερμιονίδας,  τη  Δημοτική  Κοινότητα  Ερμιόνης  και  το  Δημοτικό  Λιμενικό  Ταμείο  Ερμιονίδας, με  κύριο  θέμα τη  νομιμοποίηση  της υφιστάμενης εγκατάστασης. 

Εν τω μεταξύ ο νόμος  4150 /2013  έδωσε την δυνατότητα της υπαγωγής σε άλλο      Δημοτικό  Λιμενικό  Ταμείο, λιμενικών  εγκαταστάσεων  η  υποδομών που  δεν  έχουν φορέα διοίκησης μετά από γνώμη των οικείων  Δημοτικών Συμβουλίων.

Όμως, με τις αποφάσεις με αριθ.  90 και  112 του  2013 του ΔΛΤ Ερμιονίδας και   243/3-9-2013,  309Β/6-11-2013 και 317/6-11-2013 του Δημοτικού Συμβουλίου του  Δήμου Ερμιονίδας, το θέμα ουσιαστικά   παρέμεινε στάσιμο ενώ ταυτόχρονα ορίστηκαν δικηγόροι για την διασφάλιση των συμφερόντων του    Δήμου.

 Το ερώτημα λοιπόν παραμένει. Πως διασφαλίζονται  γενικά τα συμφέροντα του Δήμου μας;

Η ενασχόληση  με τα κοινά  έχει  ως αρχή  την προστασία των συμφερόντων του  Δήμου  και μόνο. Η ενάσκηση των καθηκόντων της Δημοτικής Αρχής οφείλει να  μην  επηρεάζεται  από  μικροπολιτικές  που  οδηγούν  σε  φαινομενικά  «εύκολους»  αλλά αδιέξοδους δρόμους.

Εμείς,  η  Νέα  Δυναμική  Πορεία  Ερμιονίδας, εκφράσαμε και εκφράζουμε  την  κατηγορηματική  μας αντίθεση στις ενέργειες ή παραλείψεις της τότε Δημοτικής Αρχής  που  έφεραν το  παραπάνω αρνητικό αποτέλεσμα.

Ένα  αποτέλεσμα  που  σε  συνδυασμό  με   το  έργο  βελτίωσης  του δρόμου Γαλατάς - Όρια Νομού Αργολίδας (Μετόχι) της Περιφέρειας Αττικής,βγάζει  την Ερμιονίδα «εκτός τροχιάς» από τη διαδρομή των χιλιάδων ανθρώπων που επισκέπτονται την ’Υδρα κάθε χρόνο μέσω του  προβλήτα στο Μετόχι, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ήδη παρακμάζουσα  οικονομία της περιοχής.

Η λιμενική  υποδομή στο Μετόχι έπρεπε αμέσως να ενταχθεί στην αρμοδιότητα   του  Δημοτικού  Λιμενικού  Ταμείου  Ερμιονίδας, από  τη  στιγμή  που  μάλιστα    ψηφίστηκε  ο  προαναφερόμενος  νόμος  4150/2013  και  ήξεραν  όλοι  πόσο  καίγονται  οι  Υδραίοι  για  αυτόν   τον προβλήτα.  Το  Δ.Λ.Τ.  με  τη  σειρά  του,  ως φορέας διοίκησης πλέον, θα μπορούσε να προγραμματίσει την επισκευή  και  την  όποια  μικρή ή μεγαλύτερη επέκταση του μώλου προς διευκόλυνση των  κατοίκων  του  γειτονικού  νησιού  της  Ύδρας, χωρίς  την  αλλοίωση  του  προηγούμενου  καθεστώτος χρήσης του.



Τάσος Τόκας