Οι φίλοι της Φόρμουλα 1 περιμένουν με αδημονία την 28η Μαρτίου, καθώς ανοίγει η αυλαία του πρωταθλήματος για το 2021. Περίπου 3,5 μήνες με...
Οι φίλοι της Φόρμουλα 1 περιμένουν με αδημονία την 28η Μαρτίου, καθώς ανοίγει η αυλαία του πρωταθλήματος για το 2021.
Περίπου 3,5 μήνες μετά την ολοκλήρωση της σεζόν του 2020 στο Άμπου Ντάμπι, ομάδες και οδηγοί θα βρίσκονται την προσεχή Κυριακή (18:00 ώρα Ελλάδας) στο Μπαχρέιν για το πρώτο από τα 23 γκραν πρι του φετινού «μαραθωνίου», ο οποίος θα δοκιμάσει τις αντοχές των ανθρώπων και των μονοθεσίων τους.
Η χρονιά αυτή είναι η τελευταία που πραγματοποιείται με το παρόν «σύνταγμα» της Φόρμουλα Ένα, καθώς οι σαρωτικές αλλαγές στους κανονισμούς, οι οποίες επρόκειτο να τεθούν φέτος σε ισχύ, μετατέθηκαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού για το 2022.
Σε μια προσπάθεια να διασφαλιστεί το μέλλον και η βιωσιμότητα των ομάδων, καθώς ο κορονοϊός «έπληξε» οικονομικά τη Φόρμουλα Ένα στην περυσινή σεζόν, αλλά και για να δελεαστούν νέοι «παίκτες», για να μπουν στο πρωτάθλημα, από φέτος τίθεται σε ισχύ όριο κόστους.
Αυτό ορίζεται σε 145 εκατομμύρια δολάρια για ένα ημερολογιακό έτος με 21 γκραν πρι (σ.σ. επειδή η σεζόν του 2021 περιλαμβάνει 23 αγώνες, το όριο αυτό αυξάνεται για τα δύο επιπλέον γκραν πρι σε 147,4 εκατομμύρια δολάρια), ωστόσο θα μειωθεί τα επόμενα χρόνια. Έτσι, η «βάση» του θα είναι 140 εκατομμύρια το 2022 και 135 εκατομμύρια δολάρια το 2023.
Τα έσοδα της Φόρμουλα Ένα για το 2020 δέχθηκαν μεγάλο πλήγμα από την πανδημία, καθώς μειώθηκαν κατά 44%. Υπενθυμίζεται ότι η «αυλαία» του πρωταθλήματος, αντί για τις 15 Μαρτίου στη Μελβούρνη, άνοιξε τελικά στις 5 Ιουλίου στην Αυστρία.
Το αρχικό καλαντάρι του πρωταθλήματος περιλάμβανε 22 γκραν πρι, αλλά τελικά πραγματοποιήθηκαν 17 σε 14 σιρκουί, τα πέντε εκ των οποίων (Μουτζέλο, Νίρμπουργκρινγκ, Πορτιμάο, Ίμολα, Κωνσταντινούπολη) προστέθηκαν στο αναθεωρημένο αγωνιστικό πρόγραμμα.
Έτσι, αποτελεί πρόκληση για τους ανθρώπους της Φόρμουλα Ένα να διεξαχθεί και να ολοκληρωθεί κανονικά το φετινό πρωτάθλημα, κάτι που έδειξαν ότι έχουν τις ικανότητες να καταφέρουν, διοργανώνοντας τα περυσινά γκραν πρι στη δική τους «φούσκα».
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ 2021
- 28 Μαρτίου Μπαχρέιν (Σακχίρ)
- 18 Απριλίου Εμίλια Ρομάνια (Ίμολα)
- 2 Μαΐου Πορτογαλία (Πορτιμάο)
- 9 Μαΐου Ισπανία (Βαρκελώνη)
- 23 Μαΐου Μονακό (Μόντε Κάρλο)
- 6 Ιουνίου Αζερμπαϊτζάν (Μπακού)
- 13 Ιουνίου Καναδάς (Μόντρεαλ)
- 27 Ιουνίου Γαλλία (Λε Καστελέ)
- 4 Ιουλίου Αυστρία (Σπίλμπεργκ)
- 18 Ιουλίου Μ. Βρετανία (Σίλβερστοουν)
- 1 Αυγούστου Ουγγαρία (Βουδαπέστη)
- 29 Αυγούστου Βέλγιο (Σπα-Φρανκορσάμπ)
- 5 Σεπτεμβρίου Ολλανδία (Ζάντφορτ)
- 12 Σεπτεμβρίου Ιταλία (Μόντσα)
- 26 Σεπτεμβρίου Ρωσία (Σότσι)
- 3 Οκτωβρίου Σιγκαπούρη (Σιγκαπούρη)
- 10 Οκτωβρίου Ιαπωνία (Σουζούκα)
- 24 Οκτωβρίου ΗΠΑ (Όστιν)
- 31 Οκτωβρίου Πόλη του Μεξικού (Πόλη του Μεξικού)
- 7 Νοεμβρίου Σάο Πάουλο (Σάο Πάουλο)
- 21 Νοεμβρίου Αυστραλία (Μελβούρνη)
- 5 Δεκεμβρίου Σαουδική Αραβία (Τζέντα)
- 12 Δεκεμβρίου Άμπου Ντάμπι (Νησί Γιάς)
ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟ 2021 ΚΑΙ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΤΩΝ ΜΟΝΟΘΕΣΙΩΝ ΤΟΥΣ
Mercedes: 44. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία), 77. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία)
Red Bull: 11. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό), 33. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία)
McLaren: 3. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία), 4. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία)
Aston Martin (πρώην Racing Point): 5. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία), 18. Λανς Στρολ (Καναδάς)
Alpine (πρώην Renault): 14. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία), 31. Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία)
Ferrari: 16. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό), 55. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία)
Alphatauri: 10. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία), 22. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία)
Alfa Romeo: 7. Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία), 99. Αντόνιο Τζιοβινάτσι (Ιταλία)
Haas: 9. Νικίτα Μαζέπιν (Ρωσία), 47. Μικ Σουμάχερ (Γερμανία)
Williams: 6. Νίκολας Λατίφι (Καναδάς), 63. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία)