Έντονες διαμαρτυρίες εκφράστηκαν για το "σήμα" του εορτασμού των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Βασική αιτία, πέραν των δ...
Έντονες διαμαρτυρίες εκφράστηκαν για το "σήμα" του εορτασμού των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Βασική αιτία, πέραν των διαφόρων αρνητικών σχολίων ήταν η παντελής απουσία του "Σταυρού" από το σήμα, κάτι που επισημάνθηκε από πολλούς που εκτιμούν την σημαντική συμβολή του κλήρου στον Αγώνα του Έθνους για Ελευθερία αλλά και θεωρούν αδιάρρηκτη την σχέση της Εκκλησίας με την πορεία της χώρας προς την Απελευθέρωση.
Οι Έλληνες θα γιορτάσουν, τα 200 χρόνια από τον ξεσηκωμό του Γένους και την απελευθέρωση της Ελλάδας από τον οθωμανικό ζυγό, χωρίς τον Σταυρό στη σημαία;
Πρακτορείο Ορθοδοξία
Παρουσιάστηκε στα ΜΜΕ το επίσημο σήμα που θα συνοδεύει τις εκδηλώσεις για την επανάσταση του Έθνους μας και όλοι είδαμε μια λωρίδα στις οθόνες μας που το μόνο που δεν θυμίζει είναι την Επανάσταση του 1821.
Από το σήμα απουσιάζουν τα δύο βασικά σύμβολα της Εθνεγερσίας: Ο Σταυρός και τα όπλα των αγωνιστών του 1821, η σπάθα και το τουφέκι.
Η Επιτροπή «Ελλάδα 2021» ανέφερε πως σκοπός των εκδηλώσεων και των δραστηριοτήτων που σχεδιάζονται είναι η «ανάδειξη της Ελλάδας ως ένα σύγχρονο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος» αποφεύγοντας οποιαδήποτε αναφορά στις λέξεις «Έθνος», «Τουρκοκρατία», «οθωμανικός ζυγός», κλπ αφήνοντας πίσω όλα όσα θυμίζουν τις θυσίες των Ελλήνων, τους μπροστάρηδες της Επανάστασης αλλά και ότι για κάθε επιχείρηση για την απελευθέρωση μπροστά πήγαινε η Σημαία με το Σταυρό.
Έχει κάθε δικαίωμα ο ελληνικός λαός να αναρωτηθεί γιατί βγήκε ο Σταυρός από το επίσημο σήμα;
Τι σχέση έχει αυτή η καμπάνια με την αποτίναξη του οθωμανικού ζυγού;
Ποιες είναι οι σκοπιμότητες αυτού του σήματος και τελικά πολλές αμφιβολίες θα μπορούν πια να γεννηθούν και για το περιεχόμενο των εκδηλώσεων που ετοιμάζονται για τους εορτασμούς.
Το συγκεκριμένο σήμα που προβλήθηκε στα ΜΜΕ, ξεκινά με διάφορα χρώματα, ακόμα και το κόκκινο, βάφοντας κόκκινη την κορδέλα.
Το σήμα, είναι «χορηγία της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ)», «επιχειρεί να αποτυπώσει την πολυκύμαντη διαδρομή του ελληνικού κράτους, με τις επιτυχίες και τις δύσκολες στιγμές που την σημάδεψαν, αλλά και να αναδείξει την ανάγκη της «φυγής προς τα εμπρός», με τους δρόμους που ανοίγονται στο μέλλον.».
Το μόνο ευχάριστο μπορεί να πει κανείς ότι είναι οι αντιδράσεις των Ελλήνων στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης που εξέφρασαν την αντίδραση την δυσαρέσκεια που ελπίζουμε να προβληματίσουν τους αρμόδιους, την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό που όλοι γνωρίζουμε πόσο ευαίσθητος είναι με αυτά τα θέματα .
Ακολούθως, οι υπεύθυνοι της δημιουργίας του σήματος, απάντησαν χωρίς ωστόσο να υπάρξει σαφής εξήγηση για την απουσία του Σταυρού:
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
"Με μεγάλη μας χαρά αναλάβαμε τον σχεδιασμό του λογοτύπου του εορτασμού της συμβολικής επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση. Ένα έργο η προσέγγιση του οποίου απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και αίσθηση ευθύνης. Η επιλογή της Beetroot για την υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου μας τιμά ιδιαίτερα. To σήμα σχεδιάστηκε αφιλοκερδώς, ως χορηγία της Ένωσης Διαφημιστικών Εταιριών Ελλάδος.
H κυματιστή φόρμα του λογοτύπου μεταφέρει έναν ισχυρό συμβολισμό· την μακρόχρονη και συνάμα πολυτάραχη διαδρομή του ελληνισμού αλλά και τη συνέχειά του πριν και μετά το 1821, πριν και μετά το 2021. Μία διαδρομή γεμάτη φως, επιτεύγματα, νίκες, έντονες χαρές, αλλά και σκοτεινές περιόδους, ατυχίες και πισωγυρίσματα, που εκτείνεται σε μια μακρά περίοδο πολλών αιώνων από το παρελθόν ως σήμερα.
Τα κομβικά σημεία που τέμνουν τη διαδρομή του ελληνισμού γίνονται ευκαιρίες για επαναπροσδιορισμό. Με έντονη γραφή το σήμα αποτυπώνει επιβλητικά την κάθε τέτοια στιγμή επανεκκίνησης και απελευθέρωσης, προτείνοντας η επέτειος αυτή να αποτελέσει το έναυσμα για μια νέα τέτοια στιγμή.
Επιλέχθηκε ένας χρωματικός κώδικας που αποτελεί μια απεικόνιση της πληθώρας των διαφορετικών ιδεών και των χρωμάτων της επανάστασης και τονίζει την ποικιλομορφία του Ελληνικού τόπου και πολιτισμού καθώς και την αποδοχή και την αξιοποίηση των διαφορετικών σκέψεων και εμπειριών.
Η χρήση της GFS Didot, ο σχεδιασμος της οποίας βασίστηκε στην γραμματοσειρά που χρησιμοποίησε εξαρχής ο Αδαμάντιος Κοραής στο εκδοτικό του πρόγραμμα για τον διαφωτισμό των υπόδουλων Ελλήνων, αποτελεί φόρο τιμής στις στοιχειοθετικές επιλογές των εκδοτών και των τυπογράφων της επαναστατημένης Ελλάδας και επιδιώκει να γιορτάσει τον διηνεκή χαρακτήρα και την ομορφιά μιας γραμματοσειράς που απολαμβάνουν στα έντυπα τους οι Έλληνες από τότε μέχρι και σήμερα".