Με αφορμή την 6 η Μαρτίου, η οποία έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμ...
Με αφορμή την 6η Μαρτίου, η οποία έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, στο 1ο ΓΕΛ Ναυπλίου την Τρίτη 9 Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές συναντήσεις των μαθητών και μαθητριών της Α΄ τάξης με την η κ. Αργυρώ Ζορμπά, κοινωνική λειτουργό που υπηρετεί στο σχολείο.
Με αφετηρία τη βεβαιότητα ότι ο εκφοβισμός και η βία είναι φαινόμενα που δεν έχουν θέση στο σχολείο και όταν συμβούν δεν αφορούν μόνο το μαθητή/τρια που εκφοβίζεται και εκείνον/η που εκφοβίζει αλλά και όσους/ες είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή τους, δηλαδή τους παρατηρητές, τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν, κατέθεσαν τις απόψεις τους και μοιράστηκαν εμπειρίες τους. Στις διαδικτυακές συναντήσεις οι μαθητές συζήτησαν για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζουν ένα τέτοιο περιστατικό, είτε είναι στη θέση του θύματος είτε στη θέση του παρατηρητή, ενώ αναδείχθηκε και ένα άλλο είδος εκφοβισμού που τα απασχολεί, ο διαδικτυακός εκφοβισμός. Οι μαθητές/τριες και η κοινωνική λειτουργός κ. Ζορμπά συζήτησαν για την απειλή και την ταπείνωση ή την παρενόχληση μέσω του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της προσωπικότητας.
Στόχος της παρέμβασης αυτής ήταν να ενημερωθούν τα παιδιά για τις λύσεις που μπορεί να βρεθούν για αυτά τα φαινόμενα, αλλά και να λάβουν τη διαβεβαίωση, όσα από αυτά μπορεί να βρίσκονται εν μέσω τέτοιων καταστάσεων, ότι μπορούν να απευθυνθούν κάπου και δεν είναι «αβοήθητα».
Παρόμοιες δράσεις θα πραγματοποιηθούν τις προσεχείς εβδομάδες με θέμα «Συνέπειες του εγκλεισμού στους μαθητές και η αντιμετώπιση τους». Σκοπός των παρεμβάσεων αυτών θα είναι η ανίχνευση των προβλημάτων που μπορεί να έχουν δημιουργηθεί ή οξυνθεί λόγω της παρατεινόμενης απομάκρυνσης των παιδιών από τη «ζωντανή τάξη». Ιδιαίτερα για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου που βρίσκονται σε αναμονή και των Πανελληνίων εξετάσεων θα γίνει προσπάθεια ενδυνάμωσης και στη συνέχεια συμβουλευτικής διαχείρισης για την βελτίωση της καθημερινότητας τους.