#Δυνατή Πόλη Ξανά: Πέτρος Θωμόπουλος και Νίκος Χαρτοφύλλης εκφράζουν την αντίθεσή τους για τη νέα μελέτη ανάπλασης στο κέντρο του Άργους...
#Δυνατή Πόλη Ξανά: Πέτρος Θωμόπουλος και Νίκος Χαρτοφύλλης εκφράζουν την αντίθεσή τους για τη νέα μελέτη ανάπλασης στο κέντρο του Άργους
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πέτρος Θωμόπουλος, Δημοτικός Σύμβουλος Άργους – Μυκηνών, Πολιτικός Μηχανικός και Μέλος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου:
«Σήμερα μας ήρθε προς ψήφιση ο ΕΠΙΚΗΔΕΙΟΣ του εμπορικού κέντρου της πόλης του Άργους.
Η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων των κεντρικών οδών του κέντρου της πόλης και η εξαφάνιση των θέσεων στάσης και στάθμευσης, όσων απέμειναν δηλαδή, χωρίς πρόβλεψη ισοζυγίου από τις οδούς Κορίνθου από το ύψος του Σταροπάζαρου έως τη Βασ. Σοφίας και της Βασ. Σοφίας (στη συνέχεια Βασ. Κωνσταντίνου) από Μυστακοπούλου (Τρ. Πειραιώς) έως τη Φείδωνος, θα έχει ως αποτέλεσμα τον περαιτέρω στραγγαλισμό του κέντρου.
Δεν μπορώ να καταλάβω αν είναι τόσο δύσκολα κατανοητό στη Δημοτική Αρχή ή απλά πρόκειται για κάποια ιδεοληψία, ότι αν πας σε μια πόλη με ακτινωτό πολεοδομικό σύστημα (όλοι οι δρόμοι καταλήγουν σε ένα κέντρο) και κλείνεις όλες τις κεντρικές αρτηρίες, χωρίς παράλληλα να διαθέτεις μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ) ή δεν έχεις χωροθετήσει μεγάλους χώρους στάθμευσης σε κομβικά σημεία εισόδου, τότε καταλήγεις στο να δημιουργείς ένα "κυκλοφοριακό έμφραγμα".
Ως μέλος της επιτροπής ποιότητας ζωής, το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να το καταψηφίσω, από κει και πέρα είναι στο χέρι των πολιτών να πιέσουν τους συμβούλους της Δημοτικής Αρχής, των οποίων και τα δικά τους καταστήματα ή των συγγενών τους, αλλά και εν γένει η περιουσία τους υποβαθμίζεται, να κάνουν το ίδιο και να καταψηφίσουν αυτό το πράγμα».
Την αντίθεσή του εξέφρασε και ο Νίκος Χαρτοφύλλης, Δημοτικός Σύμβουλος Άργους – Μυκηνών, Πολιτικός Μηχανικός και Μέλος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου:
«Αφού είδαμε τα αποτελέσματα της προηγούμενης ανάπλασης, η οποία συντελέστηκε στο κέντρο του Άργους, η σημερινή Δημοτική Αρχή έρχεται να αποτελειώσει το έργο της, δηλαδή το οριστικό κλείσιμο των ελάχιστων καταστημάτων που απέμειναν στο κέντρο της πόλης μας, με τη μελέτη της ανάπλασης των οδών Κορίνθου – Βασ. Κων/νου και Βασ. Σοφίας.
Η συγκοινωνιακή μελέτη του προαναφερόμενου έργου στο τεύχος της τεχνικής έκθεσης, παρουσιάζει γενικά στοιχεία, καθώς και τα απαιτούμενα γεωμετρικά στοιχεία στροφής ορισμένων πρότυπων οχημάτων, την τοποθέτηση των πινακίδων σήμανσης, καταλήγοντας στη διαπίστωση, ότι με την ανάπλαση των οδών δημιουργείται έλλειμμα 62 θέσεων στάθμευσης από τις λιγοστές που έχουν απομείνει στο κέντρο της πόλης, οι οποίες θα πρέπει να διοχετευθούν σε άλλους χώρους στάθμευσης ή στο επιβαρυμένο ήδη οδικό δίκτυο της πόλης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η οδός Βασ. Κωνσταντίνου, στην οποία καταργούνται όλες οι θέσεις στάθμευσης εκτός από 2, ενώ σήμερα, μόνο στην εν λόγω οδό, υπάρχουν, εκτός από τα εμπορικά καταστήματα, 2 φαρμακεία και 10 ιατρεία.
Συνεχίζοντας, με έκπληξη παρατηρήσαμε ότι οι φωτογραφίες που συνοδεύουν την τεχνική έκθεση, προέρχονται από το street view της Google, με ημερομηνία λήψης 2014, (προ της ανάπλασης του κέντρου της πόλης), παρόλο που η μελέτη εκπονήθηκε το έτος 2020, και επίσης ότι οι οριζοντιογραφίες με τα προς μελέτη γεωμετρικά χαρακτηριστικά οδών και των πεζοδρομίων στις διασταυρώσεις, έχουν συνταχθεί πάνω σε υπόβαθρο αεροφωτογραφιών και όχι επί τεχνικού σχεδίου αποτύπωσης. Επίσης δεν έχουν αναθεωρηθεί τα κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά των οδών με τις νέες μετρήσεις ποιότητας και ποσότητας κυκλοφοριακού φόρτου, μετά από την ολοκλήρωση των έργων της ανάπλασης του κέντρου της πόλης.
Για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που αφορά τη λειτουργία της πόλης, αλλά και την προοπτική της για να συνεχίσει να υπάρχει ως εμπορική πόλη, όλα έχουν έγιναν με προχειρότητα στη βάση ενός οράματος , όπως άλλωστε συνηθίζεται τα τελευταία 11 χρόνια με τα γνωστά αποτελέσματα.
Ως μέλος της Επιτροπής Ποιότητας ζωής του Δήμου Άργους – Μυκηνών, αλλά και ως Δημότης αυτής της πόλης, αρνούμαι να συναινέσω ώστε να μπει «ταφόπλακα» στην πόλη και θα καταψηφίσω τη μελέτη».
Δυνατή Πόλη Ξανά